26 november 2008

Besoeg paa et broking floor

I aftes skulle jeg til et seminar efter arbejde. Seminaret skulle foregaa i et andet firmas lokaler og naar vi holder det maanedtlige moede der, holdes det altid paa deres broking floor (ehmmm... der hvor boersmaeglerne sidder), hvor der bliver sat en masse stole op og saa er der plads til forelaeseren oppe foran os.

Jeg elsker broking floors - og kunne gaa i timevis og kigge paa folks skriveborde. Mange borde er naermest ens, med telefon, computer, printer, diverse skrivegrejer og papirarbejde, men rigtig mange har ogsaa et lille personligt praeg. Jeg kigger paa hvad der staar paa bordene og spekulerer paa hvad det er for en person, der sidder der. Ham med dette bord (for jeg gaar ud fra det er en mand) spiser garanteret mange chips, for der staar vinegar bottles paa bordet. :) Han er garanteret ogsaa en af dem der altid kan hoeres, hvorfor ville han ellers have disse store, fede skumgummihaender staaende paa bordet. De er garanteret i brug jaevnligt. For tiden hovedsageligt med tomlerne ned ad! :(

Selv skraldespanden ved siden af hans bord baerer praeg af den personlighed der sidder her. Aabenbart kan han ogsaa godt lide bananer. Der sad i hvert fald rigtig mange Chiquita klistermaerker paa spanden. :) - Oh, og ooops, er det ikke en ordentlig kasse Quality Street jeg spotter i baggrunden? Pludselig ved jeg lige praecis hvem sidder her. Jeg kender ham ikke, men jeg har set ham i det samme firma mange gange. Han er en stor mand, med en meget stor personlighed - og det skulle undre mig om ikke han ogsaa er en af deres bedste brokers. Saadan fungerer det tit.

Ingen kommentarer: