10 november 2008

Regnvejr

I dag har det bare oes poes pjasket ned, akkurat som det gjorde i weekenden. Jeg skulle til et moede uden for kontoret med en kollega i dag og vi havde bare en enkelt paraply at gemme os under. Heldigvis var det firmaparasollen, som altsaa sagtens kan have os to gaaende under, uden at blive alt for vaad. Han fik alligevel en lille skideballe over at slaebe mig ud i regnen, i stedet for at arrangere for moedet at komme til os... :)

Paa vejen tilbage til kontoret var regnen taget af og jeg havde lige en telefonsamtale jeg skulle have ordnet, saa jeg gik et smut rundt om Finsbury Circus. Alt var groent og vaadt og jeg hyggede mig under de store platantraeer.

Jeg maa indroemme jeg ikke var meget fristet til at saette mig ned, men der var da pladser nok ledige, hvis lysten skulle melde sig. Det er sjovt at taenke paa at nogen dage kan man knap faa en kvart m2 graes at sidde paa og i dag kunne jeg slaa vejrmoeller hele haven rundt. (Bevismateriale haves ikke!)

I aften har vi siddet og lyttet til vinden, mens stearinlysene flikrer og fjernsynet summer. Det stormer en pelikan og efter kulden vi havde for nogle uger siden begynder der at ligge store bunker blade alle steder. Det er saa hyggeligt, for det minder mig om at julemaaneden er lige om hjoernet - og den skal vi indlede i Bruxelles!

4 kommentarer:

Anonym sagde ...

Hmmm ... det lyder, som om vejrudsigten for London er magen til den for Frederikssund og omegn. Jeg har ikke spor imod, at jeg havde planlagt en hjemmearbejdsdag i dag ;-)

Ha' en god tirsdag!

Tina - omme i London sagde ...

Tak - og i dag skinner solen som var den betalt for det, men det er nu noget koldt!

Conny sagde ...

Vi skulle tro dine billeder var taget her i Viborg, for her er været ikke bedere.
Jeg elsker også at side indendørs og høre blæste og regnen mod ruden, pakket ind i et stor tæppe.

Tina - omme i London sagde ...

Ja, det er dejligt at hoere paa, naar man ikke skal ud i det. :)