17 november 2008

GULP - den er svaer

Det er vidst ikke nogen hemmelighed at verdensoekonomien haenger i laser og at arbejdspladser ikke haenger paa traeerne... Vi har fyret folk her i verdensfirmaet og alle de store firmaer fyrer folk i hobetal.

Min nabo er lige blevet "made redundant" - ifoelge Google Translate kaldes det at blive "overfloediggjort". Det er fjerde gang i hans carriere. Sidste gang gik han helt ned med flaget og var sygemeldt i naesten 3 aar. Jeg haaber han holder hovedet oppe denne gang. Foej, hvor er det haardt!

8 kommentarer:

Lotte sagde ...

Puha - det er ikke rart! Heller ikke, når det ikke er en selv, der rammes. Her i huset var der giga-fyringsrunde i sidste måned - ikke i det firma jeg arbejder i, men i vores administrationsfirma, som vi deler masser af faciliteter med. Der er godt nok ikke særlig god stemning her på stedet nu...

Anonym sagde ...

Uha, Tina, vi kender det også her, hvor jeg arbejder - 500 blev fyret sidste år, og det er også hårdt for dem, der bliver tilbage. Det var så slemt, at man fritstillede alle de fyrede efter nogle måneder. Arbejdsglæden var væk, og det var en pest for alle...

Tina - omme i London sagde ...

Det er haesligt - simpelthen!

Conny sagde ...

Man må da håbe det ikke går så galdt, for din nabo denne gang ,men det er da trist, når man udfrivillig mister sit arbejde.

Anonym sagde ...

Uf da, det er rædselsfuldt den slags - er det jeres nabo, der tidligere på året også mistede sin kone? For så er det da næsten ubærligt!!!!

Tina - omme i London sagde ...

Uh nej, det er heldigvis ikke den samme nabo. Ham der mistede konen er pensioneret, saa ham er der ingen der fyrer. Jeg haaber denne nabo ser lidt mere filosofisk paa sagen denne gang - og SNART faar et nyt job.

Nille sagde ...

Vi deler bygning med et privat børsselskab inde i centrum af byen... og sikken en aktivitet, der er for øjeblikket. Først var det alle limousinerne med de bekymrede aktionærer tror jeg - nu ligner de ansatte bare noget, der er løgn, når man krydser dem i elevatoren...

Indtil videre er min bank vist den eneste i landet, der ikke er blevet taget under kærlig behandling af staten - men det kommer sikkert også!

Lene sagde ...

Det må være så hårdt, Tina, at gå rundt i den uvished og senere visheden og så igen uvisheden hvad nu.