13 november 2008

Lokalpolitik

Vi har lige faaet en ny councillor i vores stemmekreds og han kom og stemte doerklokken i aften. Manden var saamaend god nok, men bare et lille bitte problem... han er konservativ - og jeg KAN simpelthen ikke faa mig til at stemme paa en konservativ politiker!

Jeg var ikke lige helt sikker paa hvad en "councillor" hed paa dansk, saa jeg proevede Google translate, med et lidt morsomt resultat:

Chris Phillips vedtaget som PPC for Lewisham West og Penge Cllr Chris Phillips, et medlem af Bromley Rådet blev i aften valgt som PPC for West Lewisham og Penge (som omfatter tre fødeklinikker i Bromley). Chris Phillips' hustru Sarah er byrådsmedlem for Clockhouse Ward og er den eneste konservative byrådsmedlem i den valgkreds. Han slog Cllr Colin Bloom, Cabinet medlem for Offentlige Beskyttelse og EF-sikkerhed på Bromley Rådet, der kæmpede Halton i 2005. Cllr Liz Stevenson (St. Albans) en af de shortlist i Dulwich og West Norwood var den anden shorlisted kandidat. Den forventede Labor flertal er 8764.

LOL - de der foedeklinikker er altsaa valgkredse!

Naah, men en ting kom der ud af hans besoeg, nemlig fandt vi ud af at vores valgkreds er blevet flyttet - til en anden kommune! Det skal jeg altsaa have undersoegt naermere. Da jeg spurgte den gode Mr Phillips om det betoed at vi betaler skat i en kommune, men stemmer i en anden saa han lettere forvirret ud og svarede JA! Det vil jeg sgi da ikke gaa og finde mig i. Det har naturligvis ikke noget med ham at goere, men jeg skal da have fundet ud af hvad i alverden der foregaar. Det kan da ikke passe vi skal betale i en kommune, som vi ikke har noget at skulle have sagt i! Grrr... demokrati er altsaa ikke saadan at danse moderne med, men det her skal jeg til bunds i. Watch this space!

6 kommentarer:

Anonym sagde ...

WOT? Det kan sgu da ikke passe manner! I am most certainly watching this space!

Conny sagde ...
Denne kommentar er fjernet af forfatteren.
Conny sagde ...

Det skal du bestemt ikke finde dig i,så se at få det undersøgt.
Mens du stadig Grrr...

Tina - omme i London sagde ...

Jeg snakkede lige med en om det i dag og jeg bliver altsaa mere og mere overbevist om at det er saadan det haenger sammen. Jeg haaber (for dem) jeg tager fejl!

Anonym sagde ...

'RMF! Hvornår er det du stiller op som borgmester?

Tina - omme i London sagde ...

At this rate - SNART, men det bliver gud hjaelpe mig ikke for de kongservative!