14 november 2008

Aarets foedselsdagside

I naeste uge fylder min elskede aar. Han oensker sig ikke specielt noget i foedselsdagsgave og der er altsaa graenser for hvor meget toej man kan koebe til et menneske uden det bliver kedeligt, saa i aar besluttede jeg mig for at give ham en af mine egne yndlingsgaver, nemlig en weekendtur og denne gang til Bruxelles, hvor nogle af vores gode venner lever. Ahemmm... det er vidst en lille bitte smule en gave til mig, men ehmmm... Lloyd er da ogsaa inviteret med. :)

Jeg fik den geniale ide at fortaelle ham det paa forhaand, for jeg synes ogsaa han skulle have lov at glaede sig lidt. "Hvor skal vi bo" spurgte han og saa skyndte jeg mig at vise ham billedet ovenfor af hotel "Thon", som bare ser doedsygt ud udefra, men faktisk er meget paent indeni. Jeg havde nemlig foerst faaet en pris paa Eurostar billetter og bed and breakfast paa Thon, hos rejsebureauet, men saa fik jeg en ide. Gennem vores bankkonto har vi en rejseanordning, som paastaar at de kan forbedre prisen paa dine rejser. Jeg mener vi bestilte igennem dem da vi var i Tyrkiet, saa jeg besluttede mig for at give dem et lille opkald...

Det fortroed jeg ikke... ikke bare slog de prisen ned, de smed gud hjaelpe mig ogsaa lige et femstjernet hotel, fra det 19. aarhundrede, med oven i koebet, nemlig the Metropole. Det viste sig vi havde en del Airmiles tilgode og nogle af dem fik saa ben at gaa paa. Hotellet minder mig om "The Addams family" og Lloyd aner intet. Han tror vi skal bo paa et almindeligt sjaelloest hotel, uden luksus. Han ved godt at naar det er mig der bestiller, saa er luksussen i oplevelserne, ikke i hotellet. Well, denne gang tager han fejl. Vi flyver med British Airways fra den nye terminal 5 i Heathrow (nu haaber jeg sgutte de faar vores nye kufferter vaek!) om to uger og bliver fra Fredag til Mandag.

Der er selvfoelgelig en aarsag til vi ikke skal rejse foer en uge efter foedselsdagen, for vi skal liiige have lidt julehygge med ogsaa. Saa vidt jeg kan se paa kortet lander vi lige midt i julemarkedet, som vi har droemt om at besoege i aarevis. Det ved den unge mand heller ingenting om. Han er nemlig saa vandt til at alt det med at rejse staar jeg for og jeg skal nok soerge for at vi har al den information vi skal bruge, saa laenge han soerger for at alt er soerget for hjemme, saa vi kan tage afsted.

FEDT - der er bare fjorten dage til og saa kan vi gaa ind i julemaaneden med maner. Mit billedferingsapparat er ladt - og parat til eventyr. JUBIII!

7 kommentarer:

Bettys blog sagde ...

Det er da den dejligste fødselsdagsgave, jeg har hørt om længe. Go' ide og supergodt tilbud, du fik.

Anonym sagde ...

Jeg er da slet ikke misundelig. Det lyder bare SUPER!! Det er da skønt, at give oplevelser, men luksus, det kan jeg nu også godt lide! Glæder mig til at se fotos!

Nille sagde ...

Tina,

Det fortryder I absolut ikke - Metropole er virkelig et smukt hotel. Jeg har af gode grunde ikke set værelserne men caféen og restauranten er virkelig smukke - i typisk belgisk stil.

Samtidig er det lige i meget hurtig gåafstand fra julemarkedet... som også er meget smukt hvert år.

Husk kontanter - der er masser af ting at købe... men kun cash!

Glæder mig til at se, hvad du synes om 'min' by ;-)

Conny sagde ...

Der er vist meget den unge mand ikke ved,men jeg synes det er en god ide med at give oplevelses gaver ( til manden der har alt og konen der gerne vil med)
Kan i begge have en god weekend.
Med hilsen fra det kolde Viborg.
Conny

Tina - omme i London sagde ...

Vi glaeder os sandelig ogsaa. Pernille, jeg glaeder mig meget til at se hvad jeg synes om din by. Saa vidt jeg lige kan komme i tanker om, har jeg aldrig vaeret der foer. Forresten, vi rejser foerst sidst paa dagen mandag. Naar vi en hurtig kop kaffe monstro?

Unknown sagde ...

Dejligt, dejligt, dejligt - hils dernede :D

Nille sagde ...

Mandag er jeg tilbage på pinden Tina... en frokost måske? Eller en kaffe i frokostpausen? Det kunne være hyggeligt!!!