15 april 2007

Saa blev hun sendt til Coventry

Turen i dag gik til Coventry - en rundtur paa 275 miles. En bekendt skulle flyttes med alt sit pikpak, saa vi PROPPEDE luksusvognen og dryssede nordpaa.

M1 motorvejen hovedaaren der forbinder London med The Midlands. Den er alt for smal og er i gang med at blive udviddet kraftigt. Lige nu er det junctions 6-10 der staar for tur. Det goer turen noget laengere, naar mange mil har en hastighedsbegraensning paa 40 mph.

Som en gammel landmandsdatter kunne jeg slet ikke staa for at tage en masse billeder undervejs. Foerst og fremmest af jorden der var kastet op langs siden af vejen; jeg er vildt fascineret over alt det kalk og ler. SydLondon er MEGET leret, men vi har godt nok ikke saa meget kalk, som de har op mod the Midlands. Der ser ud som om der har sneet!


En landmand sproejtede sin mark. Jeg gaar ud fra det er vintersaeden der er saa langt fremme.

Under hele turen var der mark efter mark der bare maatte billedferes. Jeg er saa vild med landbolivet, bortset fra at jeg er en vaerre byhoene; i den forstand at jeg foretraekker at bo hvor jeg er i gaa-afstand til ALT!
Rapsmarkerne er gule og smukke. Desvaerre var solen ikke saa generoes i dag, saa himlen var ikke helt saa skarpt blaa mod den gule mark, som jeg kunne have taenkt mig. Hvor ubetaenksomt af vejret, naar nu jeg er parat med kameraet - og trafikken stod naesten stille meget af tiden!


Coventry er en by praeget af den tunge industri. De er isaer kendt for at bygge de sorte taxaer vi bruger i England - og saa for at vaere hjembyen for Lady Godiva!
Byen, som er en af englands stoerste byer, er historisk meget spaendende. Den blev desvaerre bombet kraftigt i anden verdenskrig og gik siden igennem en frygtelig tid under Margaret Thatcher. Heldigvis er hyaenen for laengst gaaet (did she walk, or was she pushed...) paa pension og endelig er tiderne for opadgaaende for Coventry igen.
Vi havde ingen tid til at se paa sevaerdighederne, men naar en dag vi faar lejligheden, tror jeg vi skal have kigget lidt naermere paa stedet. Der er ikke laengere der op end man mageligt kan lave en dagudflugt der til og med alle de indvandrere der er i nordbyen maa man kunne finde nogle rigtig gode restauranter ogsaa.
Aaah ja forresten... "Keeping up Appearances" med Mrs Bucket er optaget i og omkring Coventry, saa det er virkelig en fin by. (",)
P.S. - Paa engelsk har vi et udtryk: "To be sent to Coventry", som betyder man er blevet "stoedt ud" af samfundet eller en gruppe. Der var nu slet ikke tale om at udstoede nogen i dag, men bare at hjaelpe med et flyttelaes. (",)

4 kommentarer:

Anonym sagde ...

Dejligt, at I ville hjælpe. Hvor sjovt at høre om Coventry. Lidt vidste jeg, men vidste f.eks. ikke at "Mrs. Bucket" var optaget der ;-)

Tina - omme i London sagde ...

Ti hi tak - and room for a pony!

Anonym sagde ...

Sikken en dejlig færgefart! En sikker havn er sikker lige meget hvor den ligger.

Tina - omme i London sagde ...

Ja, Irene, og en sikker havn var hvad der var brug for her. Havnen er sikker og alle er glade. (",)