20 april 2007

Garnfarvning med Kool-Aid

Paa Sylvia's blog har jeg laert at man kan farve garn med Kool-Aid - og jeg er bidt!

Saa bidt er jeg at jeg netop har bestilt en denne kaempe sending saftevandspulver, som jeg naturligvis ikke vil drikke, men bruge til at farve med.

Instrukserne kan man blandt andet finde paa dette link. Kool-Aids hjemmeside giver flere forskellige link til folk der bruger deres product til at farve garn med.

Taenk sig at folk frivilligt haelder den slags i deres tarmsystem! Det er rene kemikalier og har aldrig vaeret i naerheden af et stykke frugt.

Det minder mig om noget afskyeligt pulversaftevand vi fik da vi var boern. Dengang var det naturligvis ikke afskyeligt, men himmelsk, men joesses hvor kan det ikke have vaeret ret godt for us. Gad vide hvad det hed? Vi syntes mor var verdens bedste, naar vi fik lov at faa det. GULP!

10 kommentarer:

Anonym sagde ...

Så gøy at du også ville prøve Koolaid!!! Nå står andre ting på lur til farging hos meg......kaffe, rødvin, løk osv....Det skal bli morro å se hvordan det blir.....Men jeg må nok vente til over helgen.
Ha en fin helg!

Tina - omme i London sagde ...

Roedvin??? Det skal du da drikke i stedet Sylvia! Good weekend. (",)

Liselotte sagde ...

Det bliver sjovt at følge, Tina. Jeg vil glæde mig til at se resultaterne.

Saftevandspulveret fra barndommen har jeg faktisk skrevet om engang. Vi elskede det. Spiste det direkte fra posen og fik skide ondt i maven bagefter. Sundt var det sikkert ikke ;-)

Anonym sagde ...

How "Kool" is that?!

Tina - omme i London sagde ...

Liselotte - vi gjorde det samme. Det smagte HIMMELSK! Jeg glaeder mig ogsaa vildt meget til at proeve det hersens farvning, det er da for KOOL...

Dorte sagde ...

Jeg indrømmer også at have spist det hvinende sure saftevandspulver direkte fra posen som barn ....
Kan næsten mærke smagsløgene blive ramt af surheden, bare ved at skrive om det .... uh.

kh Dorte

Tina - omme i London sagde ...

HA HA Dorte og velkommen hid - kan du maerke det sure aller oeverst i maven?

Helle Dioni Munksgaard sagde ...

Saftevandet fra barndommen hed altså ikke "saftevand". Det hed "Sommerdrik". Det smagte så fuglene dansede....eller hva' det nu hedder. Det kunne snildt bruges til at afsyre en dør med....tror jeg. Hilsen Kim... henne i Moselund

Tina - omme i London sagde ...

Selvfoelgelig hed det "sommerdrik" det ville ogsaa vaere falsk reklame at kalde det noget som helst med "saft" at goere! Velkommen til, dit gamle mosefund.

Helle Dioni Munksgaard sagde ...

Tank Ju, Bette Tina :-)