15 april 2007

Over 220 billeder?

Jeg tror der er gaaet kuk i mit fotografiapparat, for det kan da ikke passe at jeg tog over 220 billeder i dag, bare fordi solen skinnede og vejret viste sig lidt fra sin rigtig gode side?

Jeg er sikker paa temperaturen var over 25 grader i skyggen!

Jeg skulle have fornyet mit saesonkort til den offentlige transport, saa jeg besluttede mig for at gaa langs aaen til Lewisham station for at faa det ordnet og saa tage toget hjem igen.

At de ikke kunne ordne det jeg skulle have gjort er saa en helt anden og MEGET kedelig historie, som jeg vil spare dig for! GRRR...

Turen langs aaen er saa smuk eller saa grim som man helst vil have den til at vaere.
Man kan fokusere paa hundelortene og diverse cykler og indkoebsvogne vaeltet omkuld i krattet, eller man kan fokusere paa den ualmindeligt smukke natur der er langs stien.

Jeg valgte noget der ligger et sted mellem de to synspunkter. Jeg kan nemlig godt lide naar der roder bare en lille bitte smule i naturen og man kan se at folk lever her.

Jeg bryder mig ikke om at se haervaerk eller at se at folk smider skrald andre steder end i skraldespanden, men jeg kan godt lide at man kan se forskel paa den naturlige natur ude paa landet og den natur der er enten skabt eller formet til saa den passer ind i bybilledet.

The London Borough of Lewisham er en ganske almindelig "inner city" kommune, med et godt mix af folk fra alle mulige og umulige steder.

Lewisham proever paa at faa kommunen til at se lidt smart ud, men det lykkes ikke altid helt!

Vejskiltesystemet paa stierne er ret typisk af Lewisham - isaer med graffitien...
Faktisk kan jeg paa et eller andet plan godt lide graffiti - og isaer paa denne pael, for bygningen i baggrunden er hovedkontoret for "Dyes of London" eller: DYLON, som de nok er bedst kendt i DK. Med DYLON i nabolaget skal der da lidt farve paa tilvaerelsen...
Turen langs aaen boed paa en ukristelig masse photo opportunities og mine 7-8 km endte med at tage naesten 1 1/2 time! At gaa tur med mig og saa mit kamera kraever en taalmodig sjael, for jeg skal stoppe ved hver en busk eller blomst og skal saa lige aflure den bedste vinkel til at tage billedet.
Naar naturen saa oven i koebet byder paa udsprungne syrener og den slags, saa skal det da tage lang tid!
Faktisk duftede jeg syrenen foer jeg saa den. Duften var saa staerk saa staerk at jeg slet ikke kunne undgaa at finde busken.
I aar skal jeg altsaa have plantet en - og den skal vaere samme farve som denne her - basta bep!
I parken bag Lewisham sygehus blev der spillet alt fra tennis til fodbold og mht fodboldskampene, saa var det som at vaere til VM!
Tyrkiet spillede mod Bosnien og Jamaica spillede mod bop bop, jeg tror det var Barbados, saadan loed det i hvert fald paa sproget. (",)
Ude arealet bag Lewisham sygehus er faktisk meget brugt. Man moeder en del krykker og rullestole paa det straek.
Hvor ville jeg oenske det havde lykkes mig at faa fat i en rullestol til patienten. Gad vide om det lykkes foer han faar gipsen af?
Alle mine haandklaeder blev toerret paa snoren i dag, men desvaerre er der for megen pollen til at toerre andet ude. Kedeligt, for jeg elsker duften af rent og lufttoerret toej!
I morgen kalder pligterne igen. Jeg er spaendt paa at se hvad jeg kommer ind til, for det er foerste gang jeg har haft ferie siden jeg startede paa det nye job. Monstro ikke de har opfoert sig nogenlunde i mit fravaer? Jeg tror det.
Ferien har vaeret saa fantastisk god, skoent vi ikke kom et smut til DK. Vi har bare nydt at vaere tvunget til at vaere hjemme og tage det helt stille og roligt. Dejlig uge!















2 kommentarer:

Liselotte sagde ...

Uha, hvor jeg misunder dig syrenerne allerede, Tina. Her skal vi vente længe endnu på dem...

Tina - omme i London sagde ...

Jeg var altsaa ogsaa temmelig overrasket over at se dem allerede. Jeg er sikker paa de normalt blomstrer i Maj!