22 april 2007

Hvor gammel er det nu du bliver?

Vejret i gaar var saa fint saa fint, at man skulle tro nogen fyldte aar...

Vi var inviteret til 79-aars foedselsdag hos Daffers, som vidst har fyldt 79 i omkring de sidste 3-4 aar i traek... Naeste aar holder vi altsaa 80-aars foedselsdag, uanset hvor gammel hun paastaar at blive!

Vi skulle moedes paa "The White Bear" i Fickleshole. Det er en rigtig gammel landevejspub, fra det 16. aarhundrede, som siges at huse to spoegelser - no less!
Vi blev introduceret til "The White Bear" for en 4-5 aar siden og har siden kommet der saa tit som muligt. Stedet hvor det ligger er smukt, maden er rigtig god og saa er der en rigtig hyggelig stemning inde - og et dejligt stort udendoersareal, med masser af siddepladser. I gaar sad vi indenfor, trods det gode vejr, men man bliver noedt til at tage lidt hensyn til foedselaren og hendes helbred!
Desvaerre havde jeg ikke megen tid til at tage billeder i nabolaget, men en dag, naar patienten har to ben igen, tager jeg derned med mit kamera og tager ca. en million billeder!
Vi fik en rigtig laekker lunch. Min bestod af fiskefrikadeller med chips og salat og rundt om bordet saa jeg alt fra lasagne til lammekotelletter, fiskepie og hunter's chicken.
Maden er traditionel engelsk mad og skuffer aldrig. Dessertmenuen er lang og laekker og bestaar ogsaa af traditionelle engelske deserter som "bread and butter pudding" og "spotted dick". Jeg snupped et stykke cheesecake med friske jordbaer. Uhmmm...
Vi er lidt af en forsamling, naar vi saadan tropper op. Vi var bare 8 personer, som spanner over en 3-4 generationer (aldersforskellen ligger mellem 12 og 79) og ikke mindre end seks nationaliteter - og trods alt gaar snakken over stok og sten og vi griner og driller som vi var en flok unger fra sjette klasse.
Yngste og aeldste medlem af flokken skaendes som et soeskendepar, da yngste mener aeldste mobber ham.
Efter lunchen tog vi hjem til the Ismails og fik kaffe i haven. Snart indloeb der adskillige sms'er om at Danmark havde faaet en lille prinsesse. Sikken en fin dag at blive foedt paa. Jeg stemmer paa hun skal hedde Lizzie Irene, da hun deler foedselsdag med dronningen og furien, men hun ender vel som en Margrethe Henrietta Ingrid et eller andet, som der spaas.
Kattene noed det fede vejr og solede sig og gjorde sig laekre for alle at se.
Da der blev for koldt at sidde uden for, rykkede vi ind og spillede "lah-di-dah". Det er et spil opfundet af foedselaren, som, som hun selv siger, "brings out the best in people", med andre ord er det noget de der kan lide konkurrence virkelig kan hidse sig op over. Det er UMULIGT at forklare spillet her, men hold fast hvor er det morsomt.
Vi tullede rundt og hyggede os hele dagen og gik og fik lavet lidt mad til aften. Det var bare saa hyggeligt, for alle sad i smaa grupper rundt om i huset og bevaegede sig fra samtale til samtale.
Ved ellevetiden koerte vi foedselaren hjem og klokken endte med at blive langt over midnat inden patienten og jeg vendte snuden hjem og i seng!

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Nej hvor det lyder til at være en DEJLIG dag..Jeg SAVNER engelske pubber og er så ked af, vores kroer herhjemme hensygner til en stille død, de få der er tilbage. Træls!

Til gengæld SKØNT med en lille prinsesse. Jeg håber også på, at hun kommer til at hedde Elisabeth, men lad os nu se. En smuk dag var det - også på galopbanen, men koldt som det kan læses.

Tina - omme i London sagde ...

Pubkulturen er helt sikkert noget af det jeg ville savne, hvis jeg skulle bosaette mig i udlandet!