04 april 2007

Jeg fik et gaekkebrev

Jeg modtog et smukt gaekkebrev med posten i sidste weekend.

Til trods for den kejtede haandskrift proevede jeg ihaerdigt at gaette hvem det var fra...

Gaekkebrevet er aabenbart noget man kan koebe paa posthuset og jeg har modtaget dem i et par aar, men dette aar har de virkelig overgaaet sig selv.

Udformningen er genial!

Jeg har lyst til at have den staaende fremme i maanedsvis.

Alt og alle laerer om gaekkebreve og hoerer lange soergemodige fortaellinger fra faedrelandet, om hvordan jeg som en lille groenskolling sad og klippede papirsklip med koekkensaksen, skrev kejtede vers og sendte gaekkebreve til samtlige bedsteforaeldre, mostre, fastre, onkler og tanter, mens jeg droemte om at de alle ville forbarme sig og lade som om de ikke vidste at det var fra mig.


Denne gang er det min tur til at gaette. Gaekkebrevet har tre prikker, hvem kan det mon vaere fra?

Det fine silkepapir og de flotte udskaeringer minder mig om vinduerne i en kaempe katedral.



Jeg har gaettet det - jeg kan kende vintergaekken. Saadan nogen havde vi hjemme i Nr Lundgaard!
MUTTER - du er afsloeret.
Du skylder mig et paaskeaeg!



2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Mmmmh gækkefryden spredte sig helt til Eire også! Sød mor, ja!

Tina - omme i London sagde ...

Ja, ikke? Jeg ville oenske jeg kunne tage over og give hende og far et paaskeaeg paa Soendag, men det skal ikke vaere :o(