07 april 2007

En aften i familiens skoed


Jagten paa vaertindegaven gav frugt. Der var rigeligt at vaelge imellem og jeg endte med en blomst til vaertens fiskedam (laes: soe!) og en urtepottefuld kaempe vintergaekker. Det blev naturligvis ogsaa til et lille familiepaaskeaeg, men det var bonus gaven. (",)

Jeg er helt vild med de store vintergaekker. Jeg har allerede plantet en enkelt urtepottefuld ud i vores egen have, men bliver vidst noedt til at faa fat i nogle flere - og faa dem spredt i haven. Der er ca 30-40 cm hoeje og faldt i rigtig god jord i Edenbridge.

Da vi ankom var der serveret drinks i haven. Min chauffoer er temmelig handikappet, saa jeg snuppede et glas hjemmelavet lemonade - ikke noget med vin til mig! Rigtig lemonade er simpelthen den bedste laeskedrik jeg kan faa - og den faaes ikke bedre end den vi faar hos familien i Edenbridge.
Den temmelig store fiskedam er blevet indviet og en del karper er flyttet ind. De er simpelthen helt vildt store nogen af dem!

Springvandet er jeg helt vild med - og det lykkedes mig at lade vaere med at pointere at det ikke er helt lige... (",) Jeg forbarmede mig over ingenioeren og lod ham forklare mig hvordan rensningsanlaegget og pumperne virker. Det er faktisk spaendende, men jeg er helt sikkert den eneste i hele familien der gider hoere om det.

Jeg maa indroemme jeg frygtede at aftenen ville blive uendeligt lang, men det var faktisk slet ikke tilfaeldet. Vi hyggede os og knaevrede i timevis - over en Jamaicansk middag.
Det er lidt morsomt at faa Jamaicansk mad serveret i den del af familien, for de skal have kogebogen frem for at producere de faste retter som "Rice and peas", "Jerk Chicken", "Ackee saltfish and dumplings" og for at koge ocra! Oh well, det smagte rigtig godt - og det er jo ingen synd at bruge en kogebog.

Hjemturen tager godt tre kvarter - eller rettere: ca en time, naar jeg skal koere i moerke, for mit nattesyn er rent ud sagt elendigt! Jeg burde virkelig ikke koere et sted hvor der ingen gadelys er, for jeg kan sgutte se en pind!
I morgen er der atter en dag - og det er endnu en fridag. FEDT!
Paaskeudfordringen vaere sig hermed komplet! Deltag selv. Ordene er uendeligt og nattesyn.



5 kommentarer:

Anonym sagde ...

:)

- og det lyder som i har haft en dejlig aften.

Tina - omme i London sagde ...

Helt sikkert. :o)

Anonym sagde ...

Tina, jeg spottede den hældning før jeg læste teksten. Det er SYGELIGT!

Hyggenygge! Ja!

Anonym sagde ...

Forresten de der vintergækker hedder vist noget andet. Jeg har en lille klump, der var her da vi flyttede ind og jeg elsker dem. Jeg vil gerne have flere.

Husk, når man planter vintergækker, så skal det være mens de stadig er grønne og med "klump", altså jord omkring. Det duer ikke at lægge vintergækløg om efteråret, som med tulipaner og det.

Tina - omme i London sagde ...

Irene, er det maaske dem Far kalder Dorthealiljer? Paa pakken staar der: Leucojum - jeg ved ikke om det er til nogen hjaelp?