29 april 2007

Hvad i alverden er det?

Vi sad i haven i dag og noed det gode vejr. Pludselig hoerte jeg en temmelig hoej summenog lurede rundt for at faa oeje paa den KAEMPE hummelbi vi normalt ser lige der. Hmmm... det er vel ikke den samme hvert aar, men vi ser altsaa altid en meget stor hummelbi!

Foerst troede jeg det var en stag beetle, men da den saa satte sig paa wisterien opdagede jeg at den i saa fald havde tabt sine kloer! Jeg gad vide om det er en hun? Jeg har kigge lidt paa Wikipedia og andre sider, men jeg er ikke helt sikker paa hvad det er for et kreatur. Den var ca. 4cm lang og havde et vingefang paa 5-6 cm.

Jeg foreslog til Lloyd om det maaske var en Jamaicansk hummelbi, men det mente han ikke (",).

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Mit bud er, at det er en "may bug". Størrelsen er i hvert fald rigtig! Vi har også set et par stykker for nyligt - men det er jo også snart maj :-)

http://en.wikipedia.org/wiki/Cockchafer

Tina - omme i London sagde ...

Hmmm... stoerrelsen er god nok, men "vores" havde en hvepsetalje og det ser denne her ikke ud til at have. Maaske den er gravid... (",)