04 april 2007

Morgenstund har guld i mund



Da jeg saa denne flotte gule blomst i naboens forhave i morges kom jeg til at gaa og synge "Morgenstund har guld i mund - og guld betyder glaede". Jeg er sikker paa jeg blandede samtlige vers godt og grundigt sammen, men det er jo lige meget, naar bare det er mig der skal hoere paa det.


Efter arbejde maatte jeg omkring sygehuset for at hente den nu hjemvendte patients medicin. Mens jeg gik hen ad Lewisham Promenade opdagede jeg at kastanjerne er lige ved at staa i lys. De staar med store, flotte og meget groenne blade.
Aah, hvor jeg glaeder mig til vejret luner og bladene kommer paa alle de andre, langsommere traer. Jeg elsker simpelthen at se aarstiderne skifte.

7 kommentarer:

Anonym sagde ...

Ih altså Tina hvor kan man bare blive helt misundelig på det London'ske forår :) I er bare meget længere frem end her. "Min" kastanje står endnu bare og venter på at de grønne blade brister - glæder mig til der også kommer lys i kronen herhjemme :) Indtil da glæder jeg mig til at følge med i "dit" forår :)

Tina - omme i London sagde ...

Hanne - vi er lidt laengere syd paa end I er, og saa bor jeg i en temmelig stor by, som genererer (st?) en del varme og temperaturen derfor sjaeldent falder under frysepunktet. Det beskytter planterne en del. F.eks. tager vi ikke vore knolde og blomsterloeg ind om vinteren. Geranierne staar f.eks. ude og blomstrer hele aaret.

Lene sagde ...

Ja man kan blive helt høj, når man opdager noget nyt er sprunget ud.
Håber alt står vel til hos patienten, og hans hustru ikke er ved at segne. Der er jo det med mænd og sygdom ;-)

Tina - omme i London sagde ...

Tak Lene, jeg er lige ved at segne, men det er bestemt ikke Lloyds skyld. Han er tough as old boots! Ikke saa meget piven med ham. (",)
Fra i morgen aften har jeg planlagt 10 dages ferie. Det bliver godt!

Anonym sagde ...

Golfstrømmen gør også sit til klimaforskellen ...

Tina - omme i London sagde ...

Ja, Irene, men den goer vidst mest ved jer ovre paa den lysegroenne. Heldigvis varierer vore temperaturer lidt mere end jeres 11-18 grader (",)

Anonym sagde ...

I dag var den oppe og ringe på 16 ...