10 juni 2010

Og saa paa cykel!

Da jeg var ude for at fouragere i dag saa jeg en hulens masse ambulancer foran kontoret hvor mit gamle firma hoerer hjemme. Jeg lagde lige min vej der omkring, for at se om det evt var noget jeg skulle bekymre mig om.

Der holdt ikke mindre end to noedambulancer og to styks cykelambulancer og stedet var naermest selvlysende. Der kom en ung mand ud paa saadan en ambulancestoltingest og han lignede ikke nogen jeg havde set foer, saa jeg gik videre, dog ikke foer jeg havde faaet et hurtigt billede af ambulancecyklerne, for jeg synes bare det er noget af det smarteste. Cyklerne kan komme frem foer en ambulance og ambulancecyklisterne har "Ambulance" skrevet paa buksebenet. :)

Naah ja, saa naar vi lige frem til den lille detalje at jeg fyldte aar i gaar (TAK for alle hilsenerne!) og naar man fylder aar faar man jo traditionen tro en foedselsdagsgave - det gjorde jeg ogsaa, faktisk fik jeg to; nemlig en cykel til hver af min elskede og mig.

I aften cyklede vi op til kebabshoppen, da vi ikke havde haft tid eller lejlighed til at lave mad og saa var jeg jo en lille bitte smule ivrig efter at afproeve den nye jernhest. Jeg fraesede afsted, det bedste jeg havde laert og skulle liiige huske at der ikke er fodbremser paa moderne cykler! Det er ingen fordel, for man har altsaa knap saa megen kontrol over cyklen, naar man ikke kan fodbremse, men mon ikke jeg laerer det?

Jubiii - jeg er saa glad for vores nye cykler og fatter ikke at det lige skal vaere i denne weekend at vi skal have David paa besoeg hele weekenden i stedet for at vaere ude og cykle hele dagen hver dag! Oh well, jeg tager revanche og slynger mig i sadlen ved enhver given lejlighed. :)

11 kommentarer:

Eva sagde ...

Det var da den skønneste gave. Fik cyklen lov at stå ved siden af sengen i nat, lige som da man var barn?

God cykeltur.

Annette sagde ...

Jubiiiiih, endelig kom du også med på cykelvognen (nåååh, det hedder det nok ikke, men du ved hvad jeg mener).
Tro mig, det ikke mange meter før du har vænnet dig til den manglende fodbremse. Jeg nåede kun at cykle ind i en mand, før det det lå i ryggraden.
En rigtig skøn weekend til dig.

AagePK sagde ...

Lille Tina, Lille Tina
fik en cykel sort.
Holdt så meget af den,
ku'ikk' sov' om natten!
Lille Tina, Lille Tina
fik en cykel sort.

Irene sagde ...

'jaj ær så glaad får min sykel, jeg kommer hurti' rund omkring ...'

HEP!

KirstenK sagde ...

Velkommen i cykelklubbe..."cykelambulancerne" det er dæleme da smart!

Anonym sagde ...

Det skal blive dejligt at komme ud på cykelture i fritiden ;-)
Man kan heldigvis godt købe cykler med fodbremse - min cykel har såvel fod- som håndbremse, og det mix er fint!

FUUR. sagde ...

En jernhest, til en
"JERNLADY", kan det blive bedre?
Husk lige at komme af spadseredragtsnederdelen,
før du svinger dig på hesten.
Tillykke med dyret.

Tina - omme i London sagde ...

Eva - det var lige foer jeg kraevede det!

Annette - ja, jeg er helt med paa cykelvognen og jeg haaber godt nok ikke at jeg skal cykle ind i nogen eller noget!

Aage - :)

Irene - vel er jeg saa!

Kirsten - jow tak og ja, det er altsaa smart!

anjoe - det er ogsaa det mix jeg vil foretraekke, for saa kan man bedre cykle med en haand, eller uden at holde, for man kan stadig bremse. Mon ikke det gaar?

Moar - tak skal du have, men jernlady er jeg naeppe. Naermere Fru Gummiarm!

Conny sagde ...

Hvor er det et par skønne cykler i har fået,jeg vil glæde mig til, at høre jeres cykleture

Tina - omme i London sagde ...

Tak skal du have Conny - vi glaeder os ogsaa til dem!

Dorthe sagde ...

Først et forsinket tillykke med fødselsdagen. Lækre gaver, men pas nu godt på dem. Da jeg boede et år i London fik jeg en cykel stjålet efter en uge. Udfordrende ellers på de store veje og så i venstre side :)
Du skal nok vende sig til håndbremserne. Jeg er super glad for dem - så glad at da jeg købte min nye cykel med fodbremse kom jeg hurtigt tilbage til cykelhandleren for at få den fjernet.
Smart med de ambulancecykler. Den har jeg ikke set før.