28 april 2009

En aften uden lige

Aftenkaffen skulle indtages "paa den anden side" - det vil sige i Salling. Vi blev moedt med alt godt fra koekkenet, skarpt fulgt af det store soenderjyske kaffebord. Joesses, hvor vi guffede!


Yngste skud paa stammen havde soerget for bordkort, som var skrevet med runer. Jeg synes selv jeg var saa snu at lede efter det korteste kort, indtil jeg kom i tanker om at min kaere moder ogsaa selv kun har 4 bogstaver i sit navn! Heldigvis kunne jeg godt genkende mit navn, fra da jeg i tidernes morgen gik i skole og laerte om jernalderen...
Aeldste skud paa stammen havde bagt smaakager, som smagte helt fantastisk og de tos kaere moder havde ogsa haft rigtig travlt med bagningen. Jeg elsker simpelthen at man i DK naesten altid faar hjemmelavet kage til kaffen. SLURP!
Aftenen loeb afsted, som den jo goer i godt selskab og pludselig var det tid at tage faergen hjem, hvis vi ville goere os forhaabninger om ikke at skulle vente alt for laenge paa den. Jeg tror sgi da vi bliver helt haese inden vi naar hjem i morgen, men joesses, hvor har det vaeret det hele vaerd!

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Skålen i baggrunden, indeholder den æblekage,"kun" flødeskum, eller noget helt tredje???

Tina - omme i London sagde ...

He he - det var aeblekage og joesses, hvor var den god!