06 april 2009

Nu skal det vaere!

Jeg faar af og til et sundhedsflip og lige nu er et af de tilfaelde. Det er ikke altid mine flip varer saa laenge og det er egentlig dumt, for jeg kan aller bedst lidt saadan noget mikromakro mad, men udvalget er ikke altid saa stort. Marks and Spencers har lige foejet en ny "fireburst" rissalat til deres repertoire, saa nu kan jeg faa lidt variation igen. Saadan en portion sammen med en portion groenne boenner af forskellig art er lige praecis tilpas til frokost, naar man kan faa et godt engelsk Braeburn aeble til. Pebermynte pastillerne er et noedvendigt onde bagefter, for dressingen indeholder en del hvidloeg!

Naeste punkt paa dagsordenen bliver at komme igang med at svoemme igen, eller endnu bedre - at komme igang med at loebe. Jeg har altid gerne villet loebe, men jeg er simpelthen ikke ret god til det og synes derfor det er svaert at komme igang. Hmmm... tilbage i taenkeboksen!

8 kommentarer:

Olines sagde ...

Jeg tror det er vigtigt, at ændre en ting af gangen og kun en ting! Ellers bliver det ofte en sur pligt hvor man syntes der er så meget man ikke må.
Jeg har også utallige gange startet på den ene og den anden kur - med det resultat, at jeg efter en kort periode ikke kan holde den.
I den sidste måned har ældste ændret sine kostvaner og motionsvaner, ikke drastisk men små ændringer. Det har motiveret mig til, at følge trop og nu er vi igang med motion hver eneste dag. Det kan være løb, en gåtur med hunden, cykling eller en tur på romaskinen. Det fantastiske denne gang er, at vi kommer afsted og holder det vi lover os selv!
God fornøjelse med det du skal igang med - hvad end det ender med at blive:)

Vibeke sagde ...

God fornøjelse Tina
Men kan man ikke lave den type mad selv? Prøv at kikke lidt på Malou`s blog http://klidmoster.blogspot.com/
hun har fat i den slags mad!
Knus
VIbeke

Pernille på 1. sagde ...

Jeg er absolut heller ikke skabt til at løbe, jeg vil også meget hellere svømme, jeg syntes dog at det kræver en vis form for overvindelse at iføre sig en badedragt.
Jeg powerwalker også hver dag, og det giver faktisk mere motion end man lige skulle tro.
Jeg er ikke på kur, men på livsstilsændring, og det virker godt.
Knus pernille

FruE sagde ...

Her er det spinningen der er favorit sporten, dernæst svømmer jeg 1 gang om ugen om morgenen inden jeg smutter på arbejde (har bare ikke været afsted i 3 uger nu - fy) og i dag er mit løb så startet op.

Spændende at se, hvilken motionsform du vælger. Pøj pøj med det.

Catarina sagde ...

Før i tiden sagde jeg også altid; at løbe det kunne jeg ikke og det kunne jeg rent faktisk ikke. Jeg begyndt dog alligevel for tre år siden kl. 5 om morgenen i februar hvor ingen så hvor latterlig jeg så ud (det gør jeg sikkert stadigvæk). Jeg kunne ikke løbe 100 meter uden at måtte gå, da mine lunger hang ud af munden på mig og bare det at trække vejret var svært. Men med øvelse og vilje blev jeg bedre og bedre og nu er det en fornøjelse at løbe og jeg kan gøre det når jeg vil og hvor jeg vil. :-)

God fornøjelse med det hele. :-)

Tineke sagde ...

Løbe, det kan alle (hvis jeg kan, kan alle :))

Før jeg begyndte kunne jeg ikke løbe 20 meter, men der er kun 1 måde efter min mening at lære det på, og det er at følge en skema, jeg har lige linket til én her:
http://iform.dk/traeningsplanner/traeningsprogram-loeb-5-km

God fornøjelse!

Tina - omme i London sagde ...

Oline - du har helt sikkert ret og tak for dine gode ideer.

Vibeke - det kan man sagtens, men jeg faar det simpelthen ikke gjort. Jeg droemmer om at hurtigt hakke og snitte og have alt parat til den naeste dag, men det sker bare ikke, derfor maa jeg tage til takke med hvad jeg kan koebe mig til. :)

Pernille - jeg gaar rigtig meget. Minimum 5km hver dag, men jeg traenger til en lille opstramning og saa ved jeg jeg har det bedst, naar jeg motionerer og spiser rigtig sundt. Badedragten tager jeg som en oplevelse, det er ikke mig der skal kigge paa den. :)

hjerteveninde - min yndlings er svoemning, men jeg skal lige have det til at passe ind i hverdagen, saa det ikke bliver et besvaer.

Catarina - godt gaaet! Jeg laerer det en dag, for det vil jeg!

Tineke - LOL, jeg kender det fra mig selv "hvis jeg kan, saa kan alle", men man skal lige igang, ikke? Tak for planen.

Mette sagde ...

God fornøjelse, Tina. Det bliver sikkert godt! Jeg har omsider fået taget hul på motionen. Desværre er jeg ikke udstyret med en naturlig trang til den slags, men min alder, astma og min mors KOL tvinger mig til det.... Det "værste" er bare, at der forsvinder lidt tid til det kreative..... God påske til dig og dine. Håber at alt er vel på dine kanter! k.h. Mette