01 april 2009

Saadan skal det goeres

Den foerste demonstration kom forbi vores hoveddoer for en lille halv time siden og de lavede en hulens larm, men ellers gik det fredeligt for sig - uanset hvad pressen kan finde paa at sige. Der var stadig plads til almindelig trafik i den anden side af vejen og antallet af betjente var ikke stoerre end jeg synes var at forvente, naar man pludselig har en hoej koncentration af folk paa et sted. Smukt - saadan skal det vaere. Der skal vaere plads til protest og ogsaa plads til dem der ikke protesterer, eller i hvert fald ikke marcherer. :)

Humoren florerer ogsaa. Paa G-20 meltdown siden, kan man finde en skabelon til at printe ens egne pengesedler. He he - godt taenkt!

Nu skulle alle de forskellige protester vaere samlet foran the Bank of England og the Royal Exchange, hvor de i oevrigt holdt "tea party" klokken 11.00 i morges. Jeg er spaendt paa at se hvad der sker der. Der haenger en helikopter over vores kontor, der har de haengt hele morgenen. Jeg har hoert et rygte om at jeg kan faa et visit paa taget af kontoret - jeg har mit fotografiapparat med, gad vide om man kan se noget deroppe fra?

9 kommentarer:

Anonym sagde ...

Endnu en fordel ved at blogge: her får vi alle en personlig rapport direkte fra begivenhedernes centrum. Jeg følger spændt med i begivenhederne - selv om jeg overhovedet ikke forstår formålet med alle de demonstrationer! :D

Tina - omme i London sagde ...

He he - min mor kalder mig altid den udsendte medarbejder i London. :)

Bente sagde ...

Halløjsa, der er da ikke kedeligt omkring dig, hva'?! Håber du også fik lidt arbejdsro ... eller måtte du en tur på taget for liiige at se, om der var mere at se?

Deborah sagde ...

Hvad demonstrede de imod? Jeg har muligvis ikke fulgt med, men det gik ikke lige op for mig. Jeg har aldrig nogen sinde været til en demonstration, og jeg skal heller ikke.

Mette Lykke sagde ...

Tina det er da spændende at du er lige midt i brand punktet..
Og spændene for lille mig fra landet at være med på en kigger.
Smil fra Ærø

Tina - omme i London sagde ...

Bente - desvaerre naaede jeg ikke paa taget. Jeg havde simpelthen ikke tid! Og nej, kedeligt er her aldrig!

Deborah - de demonstrerede mod krig, klimakaos, finansiel kriminalitet og saa noget der har med landrettigheder at goere, som jeg ikke helt har gennemskuet.

Mette - kom du bare med paa en kigger. Nu er jeg selv foedt og opvokset paa Fur, saa jeg forstaar helt og holdent hvad du mener. Jeg taenker altid ved mig selv, hvor underligt det er at jeg har boet saa vidt forskellige steder. :)

@ sagde ...

Ret godt tænkt med de der pengesedler! Det kan jeg godt lide...

Tina - omme i London sagde ...

He he - ja, de mente at staten jo bare printer pengesedler som om de ingenting var vaerd og saa kan man jo lige saa godt printe ens egne. :)

@ sagde ...

Det er protest med raffinement! Sådan gennemtænkt, istedet for bare at gå ud og hærge... det virker så tykpandet, altså! *LOL*