10 april 2009

Det ideelle hjem

“The Ideal Home Show” messen er i fuld sving i Earls Court udstillingshal og efter arbejde i aften havde jeg chancen for at smutte der ud en tur. Jeg gik til Cannon Street og snuppede tuben til Earls Court station, hvor jeg altid naar at gaa kilometervis inden jeg kommer i tanker om hvilken ende af stationen man skal ud af, for at komme til udstillingshallen… Godt jeg elsker at gaa!

IMG_0999

Udstillingshallen er fra 1930erne og minder mig, af udseende, om en gammel amerikansk biograf. Hallen skal bruges til olympiaden i 2012, hvor den skal bruges som volleyball bane og saa mener jeg faktisk den skal hives ned efter. Lidt en skam, men den traenger godt nok til at blive moderniseret en del.

IMG_0001

Indgangsbilletten til udstillingen lyder paa ca. £14 per snude, men hvis man kommer om aftenen giver man bare £5, som da er lidt mere overskueligt. Mange af udstillerne giver gratis billetter for at vaere helt sikker paa man kommer og bruger en masse penge hos dem. Vi har koebt naesten alle vores moebler paa messen, for det kan rigtig godt betale sig rent prismaessigt.

IMG_0002 
Bare messens titel er egentlig nok til at give mig nervoese traekninger, for saadan et tjekket hjem med “de rigtige moebler”, fancy fancy kunst paa vaeggene og den rigtige musik paa det rigtige anlaeg, det bliver aldrig mig. Jeg elsker paene ting, men har mere interesse i komfort end i design – og det ses paa mit hjem! Jeg droemmer tit om et rigtig tjekket hjem, men det interesserer mig simpelthen ikke. Jeg tror ikke jeg er helt normal!

IMG_0003

Noget af det jeg aller bedst kan lidt ved udstillingen er at man altid kan faa lakridsstaenger – og ikke bare hvilken som helst lakrids, men SALTlakrids… SLURP – jeg skal virkelig styre mig for ikke at bruge hele budgettet paa lakrids. Konen der solgte lakridserne grine noget, da jeg hev mobilbilledferingsapparatet frem.

IMG_0005

En af mine veninder har en Eglu og jeg blev sgi da helt glad da jeg saa at de ogsaa var med paa udstillingen. Er det ikke bare det sejeste hoensehus du nogensinde har set? Hvis jeg havde hoens skulle de have saadan et bur.

IMG_0007

Jeg stod laenge og savlede over de her smaa havehytter. Vi har en lille daekket terrasse, som vi bruger rigtig meget lige saa snart det er varmt nok til at sidde ude. Vores terasse traenger kraftigt til en kaerlig haand. Faktisk skal den laegges helt og aldeles om, da den er helt og aldeles upassende til hvordan vi bruger den. Den lille overdaekkede del er den eneste der er lige som jeg helst vil have den. Jeg har laenge oensket mig at faa en fast baenk op der – og nu vil jeg proeve paa at tage inspiration fra billedet her. :)

IMG_0010

Der er naesten altid et dansk hjoerne til saadan en udstilling og denne gang var ingen undtagelse. Tingene paa de danske stande er altid rigtig flotte, men helt aerligt, der er sgi da graenser for hvor meget jeg vil give for en grill – uanset hvilket navn der staar paa den!

IMG_0011

Denne lille stand kunne jeg virkelig falde is staver over. Min elskede ville da gaa i spagat, hvis jeg koebte saadan noget moeblement, men helt aerligt, er de spraglede stole ikke bare skaegge? De var saft suseme ogsaa dyre, men fede, uanset prisen.

Design ideas
I et hjoerne af udstillingen fandt jeg disse tre designideer, som er kommet fra studerende. Til venstre et gelaender med indbyggede boejler, en radiator og et genialt lyssystem. til hoejre var et sammenklappeligt koekken og en gadelampe, der koerte paa stroem, som var lavet af en generator i nedloebsroeret! Genialt – hvis du spoerger mig. :)

IMG_0016

Da jeg havde fundet de to ting jeg skulle have, et par sko (mere om dem senere) og en ordentlig saekfuld SALTlakrids, var jeg klar til at begive mig ud i aftenmoerket og sydover.

2 kommentarer:

anjoe sagde ...

Godt at jeg har saltlakrids på lager, for sikke et foto, Tina ;-)

Stolene er specielle, og jeg tror, at man sidder smadder godt på dem, ryglænet ser ud til at støtte fint! Og trappereolen, smart, og ikke svær at lave, men trappeopgangen hos Rimkogeren og mig er meget smal, så der du'r ide'en ikke...

Pas nu på ikke at få lakridsforgiftning :-D

Tina - omme i London sagde ...

He he - lakridsforgiftning... Heldigvis har jeg noget lavt blodtryk, saa jeg overlever nok.
Stolene er bare saa smarte, men trappereolen maa jeg indroemme jeg vil sige nej tak til. Vi har ragelse nok!