02 april 2009

En dag i billeder

Vi starter lige fra morgenen af, hvor jeg havde et morgenmoede ved Tower Bridge. Jeg stod af ved London Bridge station og gik hen langs Themsen i det smukkeste solskinsvejr.

P1260348

Jeg havde taget mig gode fotografiapparat med mig i tilfaelde af jeg skulle rende ind i nogle interessante billeder. Jeg kunne have gaaet og taget billeder i solskinnet i timevis, men blev noedt til at komme videre i teksten, da jeg allerede var lige i sidste oejeblik.

P1260349

Da jeg gik forbi HMS Belfast, fik jeg oeje paa dagens foerste protest. "Smash Capitalism" (smadr kapitalismen) stod der paa banneret. Jeg kunne ikke lade vaere med at smile over komikken over den hypermoderne nybyggede glasbygning jeg var paa vej ind i, mens jeg gik og tog protest billeder.

P1260352

Paa den anden side af floden staar the Tower, som i rigtig mange aar var en stor og imponerende bygning, lige ved indgangen til London. I dag er den mindre end de fleste kontorbygninger omkring den og den ser ikke specielt frygtindgydende ud; det gjorde den da den blev bygget!

P1260356

Til middag var jeg ude for at faa fat i noget spiseligt. Jeg gik op ad Moorgate, hvor fra vi kunne hoere den skallede helikopter, der havde larmet over os hele morgenen. Det blev den i oevrigt ved med HELE dagen og ogsaa tidligt paa aftenen, da jeg endelig luskede hjemad.

P1260359

Vi gik tilbage til kontoret over Finsbury Circus, hvor alt aandede fred og idyl. Vi har haft en usaedvanligt toer Marts, saa plaenen blev vandet i solskinnet.

P1260365

Det er ikke til at tro at disse billeder er taget bare 100 meter fra hvor protesterne marcherede!
P1260369

Da jeg gik hjem ville jeg lige vaere smart og undgaa de travleste gader mht protesterne - det var ikke muligt, men jeg kan ikke helt lade vaere med at grine, naar jeg ser i pressen i aften hvordan de havde faaet det hele til at se kaotisk ud. Der var MANGE betjente og militaer politi. Betjentene var mange af dem i "riot gear" (kampudstyr?) og saa vaeldigt farlige ud, men hverken de protesterende eller betjentene var mere farlige end de flyttede sig, da vi sagde "excuse me" og smuttede igennem deres skjold, for at komme ned til stationen.

P1260376

Jeg kiggede ned mod the Bank of England, hvor der saa stille ud, men det var vel fordi alle var flyttet op til Bishopsgate, som vi lige var gaaet igennem.

P1260379

Der laa aviser og skrald over alt, men ikke mere end det sikkert er vaek igen i morgen tidligt, naar jeg dukker op til daad.

P1260390

Jeg havde en ny kollega, som startede i dag. Hun insisterede paa at gaa ned til stationen sammen med mig, da hun ikke var helt begejstret for ideen om at gaa igennem demonstranterne alene. Jeg proevede paa at slippe, for jeg ville gerne have vaeret en helt anden vej - og alene, saa jeg kunne tage nogle ordentlige billeder, men det skulle aabenbart ikke vaere.

Alt i alt en rimelig fredelig dag i dag - vi faar se hvad i morgen bringer.

11 kommentarer:

Margrethe sagde ...

Sikke nogle fantastiske billeder - især forårsblomsterne faldt jeg for lige nu (jeg tørster efter blomster i min have, men de lader vente på sig ;-)

Lene sagde ...

I er godt nok milevidt foran os med foråret :-) Og hvor var det godt at det rigtige kamera var med dig på arbejde :-)

Tina - omme i London sagde ...

Margrethe - blomsterne kommer snart, meget snart. :)

Lene - jeg snuppede det lige med igen i dag. :)

Vibeke sagde ...

Dejlige billeder du har taget af blomsterne og bygningerne, det er nogle fantastiske bygninger, at se på, og blomsterne får en, i godt humør.
Jeg syntes det skilt med at smadre
kapitalismen, er lidt komisk her midt i finanskrisen.
Tak for turen!
Mkh. Vibeke

Tina - omme i London sagde ...

Ja, Vibeke - man kan da roligt sige de er lidt sent paa den!

anjoe sagde ...

Ingen kommentar til demonstrationen har jeg, men dit øverst bragte foto, for pokker da, Tina. Blåt fra top til bund, waw ;-) I like it, yes...

Tina - omme i London sagde ...

He he - tak skal du have. :)

Conny sagde ...

Hvor er det nogle dejlige billeder du har fået tage, iser dem af de gamle bygninger og blomsterbillederne fra parken.

Tina - omme i London sagde ...

Tak Conny. :)

Helle sagde ...

Jeg elsker foråret i England, Tina. Først og fremmest fordi det kommer tidligere end herhjemme, men også fordi I har de smukkeste blomsterbede. De er så flotte, og især her i foråret, hvor man rigtig tørster efter blomster og farver.

Tina - omme i London sagde ...

Sjovt, du er ikke den eneste der har kommenteret paa de Engelske foraarsblomster. Jeg havde aldrig taenkt paa det var noget vi gjorde mere i end I goer i DK.