15 april 2009

Allerede onsdag!

Jeg kom sent hjem i aftes og snuppede derfor lige en ekstra time paa oejet i morges. Jeg kunne ikke forstaa at toget kun var 80% fyldt, hvor det normalt er omkring 125% fyldt, indtil jeg kom i tanker om at jeg var kommet afsted noget senere. Sikken en luksus det var ikke bare at kunne laese en avis ombord, men oven i koebet at kunne goere det siddende!

IMG_0035
Jeg havde lovet mig selv at jeg skulle hjem til en rimelig tid, saa da jeg var ved at vaere parat til at gaa, sparkede jeg resten af forsamlingen ud, saa vi alle kunne gaa hjem. Vejret var smukt! Diset, men lunt og laekkert. Folk gik med bare arme og legede sommer. Ja, englaendere tror altsaa det er sommer saa snart solen skinner. Det goer jeg ikke! Jeg beholder frakken paa til jeg sveder. Det er egentlig den omvendte verden, men jeg har altid vaeret en frossenpind.

IMG_0038

Da jeg stod af toget var jeg lige ved at gaa den saedvanlige vej hjem, men aendrede mening lynhurtigt og gik ned omkrig kolinihaverne. Min veninde ringede lige som jeg stod af toget, saa vi fik os en god sludder undervejs. Hun grinede, da jeg fortalte hende at jeg blev noedt til at saette hende paa “hold”, mens jeg tog et billede. Hun har heldigvis kendt mig laenge nok til at kende mine smaa saerheder…

Allerede er det onsdag aften og inden vi faar os set omkring er det weekend igen! April maaned er altsaa en dejlig maaned. :)

5 kommentarer:

Ellen sagde ...

Jeg har også moret mig lidt over UK-tendensen til at smide tøjet, så snart solen skinner. Ikke fordi jeg normalt er en frossenpind, men på denne årstid skal der ikke meget vind eller skygge til, før man bliver helt klar over, at det endnu ikke er sommer.
Hvor udbredt er disse "allotment gardens"? Jeg har aldrig set en i selve London.

Tina - omme i London sagde ...

Der er rigtig mange allotments i London og i resten af England. Faktisk er det lov at kommunen skal stille et omraade til raadighed til kolonihaver. Der er meget strenge regler om hvad man kan bruge haven til og hvor stor den kan vaere. Maaske du kun er kommet i inner London og derfor ikke har set haverne, for inner London kommunerne er de eneste der ikke er underlagt loven om at stille plads til raadighed. Der er en stor bevaegelse i inner London, der skubber paa for at faa flere kolonihaver der ogsaa. Folk der bor i socialt boligbyggeri i store boligblokke er begyndt at holde hoens og lave faelles koekkenhaver. Det er saa fedt - og rigtig godt for for det lokale samfund. Kaephest - hvem mig? :)

Mht det med at smide toejet saa snart solen skinner - jeg laerer aldrig at forstaa det. Jeg er altid pakket ind som om jeg skulle til Nordpolen!

Anonym sagde ...

Kolonihaver? Jeg troede kun at det var i Danmark man havde kolonihaver. Men jeg har lige læst din kommentar ovenover og jeg er meget overrasket. Og så må jeg også tilføje, at jeg synes kolonihaverne i Danmark ser meget hyggeligere ud. Skyldes det mon en anden kolonihave-tradition eller de strenge regler som du nævner ovenover?

Tina - omme i London sagde ...

Jens - det skyldes helt sikkert reglerne. Her skal en kolonihave bruges til overlevelse, ikke som sommerhusomraade. :) I oevrigt synes jeg de engelske er rigtig hyggelige at besoege. Der er en dejlig atmosfaere med folk der har en faelles interesse. Det virker paa en eller anden maade meget "aegte".

Bettys blog sagde ...

Der blev jeg rigtig overrasket. Jeg viste ikke, der er kolonihaver i London, men har læst dine kommentarer. Det er da godt.