04 april 2009

Frokost paa terrassen

Huset er helt stille. Loerdag morgen har jeg tit for mig selv. Enten naar jeg er foerst oppe og snupper en times tid eller to inden resten af huset vaagner, eller fordi jeg sover sent og saa er alle gaaet ud paa aerinder, mens jeg har tid til at gaa og faa ordnet dette og hint. Det er dejligt. :)

P1260781

Jeg har vaeret paa en hurtig tur rundt i haven og har sat mig med en ostemad og en kop kaffe, saa jeg har noget i skrutten, inden jeg begiver mig ud i det pulserende liv. Jeg skal lige et smut om den lokale garnpusher, for at se om ikke lige de har det helt rigtige garn til et par paaskekyllinger jeg vil have lavet til min elskede veninde, som atter goer besoeg i det Londonske over paasken.

P1260796

Solen skinner ret skarpt paa min skaerm. Det er laekkert at foele paa min blege hud, men det betyder ogsaa at jeg ikke er helt 100% sikker paa om de billeder jeg sender ud i aeteren er skarpe. Bare hvis der er tvivl, saa forestiller ovenstaaende min magnolie i FULD blomst. Joesses, hvor er den smuk!

 

13 kommentarer:

Lene sagde ...

Og Jøsses hvor vil jeg gerne have sådan en, men gartnerierne siger nej, der er for koldt og blæsende her , hvor er den bare smuk, suk :-) Ha en dejlig sunny saturday :-)

Klimakteriehäxan sagde ...

Ingenting går upp mot ett blommande magnoliaträd! Underbart!

Tina - omme i London sagde ...

Lene - mine foraeldre havde en paa et tidspunkt, men den blev aldrig til meget, for den kunne ikke helt kapere klimaet. Der er saa mange andre smukke du kan faa i stedet. :)

Klimakteriehaex - du har ret. Den blomstrer i saa kort tid, men er saa smuk i den tid at man kan glaede sig hele aaret rundt til det er tid igen. :) I oevrigt har den flotte blade ogsaa.

Irene sagde ...

Een af grundene til at dine forældres aldrig blev til noget var at rådyrene enten fejede den eller åd alle de nye fine knopper. 'RMF!

Lene, man kan godt have dem i potter og stille dem i et lunt hjørne og sådan ... Man skal ALDRIG tro på et gartneri, vel? ;-)

Bente sagde ...

Wow, hvor er den magnolia smuk! Og dit billede er helt skarpt :-) .

Håber i øvrigt du har nydt lørdagen!

Kirsten sagde ...

Hvor er den smuk... ;-)

Tina - omme i London sagde ...

Irene - jeg er nok klar over at dyrene ikke ville lade den vaere i fred, men jeg mener nu ogsaa den var lidt sart mht frosten.
Mht garneren, saa nej, man skal ikke hoere efter ham, men bare plante/saa det man gerne vil have til at gro og saa haabe paa det bedste. :)

Bente - tak og ja. :)

Kirsten - ja, vel er den saa, og tak. :)

FUUR sagde ...

Irene husker bedst, dine forældres magnolie, blev ,hvert forår fejet godt og grundigt af rådyr."Træet" står stadig , i den gamle have, er stor og flot . Den nye have har to,magnolier, det er buske endnu; men moderen er fortrøstningsfuld, de bliver store og flotte. På den nye adresse er der ingen skov,ingen rådyr.

EG CameraGirl sagde ...

OH MAGNOLIAS! Beautiful.

Irene sagde ...

Faktisk er magnolier ikke specielt sarte, så vidt jeg ved, det er bare blomsterknopperne der er sarte og hvis de får frost på det forkerte tidspunkt, ja, så får man ingen blomster det år, men næste år er der jo altid en chance igen ...

Tina - omme i London sagde ...

Og her gik jeg og troede de var sarte, men det er alt vidst der har vaeret i forbindelse med et raadyr!

Magnolias are just that - beautiful. Thanks for visiting. :)

Malou Klidmoster sagde ...

Wow, sikke et smukt træ. Dufter de også?

Tina - omme i London sagde ...

Vores goer ikke specielt, men nogen goer. :)