26 april 2009

Alternativ aftensmad

Vi skulle egentlig have restemad i aften efter vores store familie komsammen i aftes, men saa kom vi til at snakke om at finde et godt sted at spise frokost i morgen og pludselig kom vi i tanker om at vi da sagtens kunne gaa ud og spise i aften i stedet og saa gemme resterne til i morgen i stedet.

Vi ringede og bestilte bord og saa gik vi ned og tog os et slag minigolf. Jeg lagde staerkt ud med at spille ca. 6 bolde pr. bane OVER par, men endte dog med en fin anden plads trods alt. Nu har vi koebt aarskort til skidtet og saa skal vi nok faa en del sjov ud af det. Banen har 18 huller og de fleste huller har en par paa omkring en 3-4 stykker, men det er faktisk svaerere end man lige skulle gaa og tro. Jeg glaeder mig til at se banen, naar beplantningen er groet lidt til, for det er bare saa flot lagt an.

Efter endt kamp gik vi hjem og sproejtede lidt duftevand bag oererne, saa vi kunne dufte fint naar vi skulle ud og spise med kniv og gaffel.

Vi havde bestilt bord paa Rosenhoej i Skive. Rosenhoej er en "Ae Hereford Beefstouw", som ligger i den smukke Krabbesholm skov. Restauranten ligger med en dejlig udsigt til Skive lystbaadehavn til en side og ind i den skoenne skov til den anden. Vi fik plads med udsigt over vandet - og det satte vi pris paa.


Min elskede fik oeje paa at der var Kobe Beef paa menuen. Da vi besoegte min svoger i Canada sidste aar var paa paa Kobe boefhus og det var bare en oplevelse for livet, saa saa snart vi saa at det var paa menuen i Skive skulle det proeves. Vi blev ikke skuffede, tvaert imod. Joesses, som det smagte, men der skal godt nok ikke meget til foer man er maet. Nu sidder vi her og gaber om kap og maa hellere se at komme i seng, for i morgen kommer der visit paa morgenkvisten!

6 kommentarer:

Deborah sagde ...

Det lyder sørme hyggeligt. Og maden ser lækker ud. Ærgerligt du er helt i det jydske, ellers ville jeg meget gerne mødes. Men det er jo travlt med familie, når du endelig er her. Nyd din ferie og det dejlige vejr, som jo er som bestilt.

Tina - omme i London sagde ...

Tak Deborah, og ja, jeg blev i det jyske denne gang. Maaske en anden gang forvilder jeg mig til storbyen. :)

Fru Green sagde ...

Det ser bare enormt lækkert ud. Begynder næsten at savle.

Lene sagde ...

Og restauranten ned ved lystbådehavnen er heller ikke at foragte. Datteren var jo ½ år på Krabbesholm, så vi spiste dernede en dag, uhm. Men nu får jeg lyst til at prøve restauranten ved skoven ;-)

Tina - omme i London sagde ...

Fru Green - kokken kom ud og sagde til os "det her, det kan I tygge med oejenvipperne!" og han havde helt ret, tror jeg nok, for jeg proevede da egentlig ikke!

Lene - Jeg kunne rigtig godt taenke mig at komme paa Hoejskole en dag og man kunne da vaelge et vaerre sted end Krabbesholm!
Restauranten har jeg ikke proevet, men nu har jeg da en ide til naeste gang... :)

Tina - omme i London sagde ...

Fru Green - kokken kom ud og sagde til os "det her, det kan I tygge med oejenvipperne!" og han havde helt ret, tror jeg nok, for jeg proevede da egentlig ikke!

Lene - Jeg kunne rigtig godt taenke mig at komme paa Hoejskole en dag og man kunne da vaelge et vaerre sted end Krabbesholm!
Restauranten har jeg ikke proevet, men nu har jeg da en ide til naeste gang... :)