17 april 2009

Saa er det ud!

Til aften blev hele haeren haeldt ud af kontoret til en rimelig tid, saa vi (laes: JEG)  kunne holde weekend. Jeg havde lige en enkelt lille ting jeg skulle have gjort efter de alle var gaaet, men det var nu lidt med vilje, for jeg havde mest lyst til at gaa alene ned til stationen. Saadan er jeg saa maerklig nogle gange, men jeg kan godt lide at have bare mit eget selskab mellem arbejde og hjem.

IMG_0074

Udenfor kontoret kunne jeg ikke helt lade vaere med at grine, da jeg lige stoppede og slog paraplyen op og saa paa kanterne rundt om doeren. Helt aerligt, jeg afskyr altsaa bare cigaretter!

IMG_0077

Jeg gik ned forbi Draper’s Gardens og var lige ved at stange et oeje ud paa en mand, da jeg partout skulle stoppe og tage et billede i regnen. Det er som om regnen og den graa himmel forstaerker alle foraarsfarverne og jeg elsker det. Det var lidt koldt, men alligevel hyggeligt at gaa og lytte til regnen paa paraplyen.

IMG_0079

Jeg var lige i humoer til staerke foraarsfarver, saa jeg smuttede ind igennem Ball Court og ud mod Lombard Street, hvor jeg vidste der var endnu en lille have. Der er de for oevrigt ved at lave noget der ser ud som ud det bliver til et fedt omraade med masser af baenke i alskens flotte faconer. Der maa jeg ned og indhalere min lunch en dag, naar det ikke regner.

IMG_0082 

Paa London Bridge var der ikke ret mange der stod ude paa perronen, hvor der ikke er noget halvtag. Folk og lys skinnede i perronens daekning og udgjorde et smukt vandspejl. (Nej, Anjoe – jeg har ikke glemt jeg skylder dig en email!). Toget tog en evighed, men min elskede havde lovet at hente mig i den anden ende, saa vi kunne spise foer det blev alt for sent. Menuen stod paa den laekreste helstegte kaempekylling med brune ris og gemuse – oh, og saa lige et godt glas vin til. Nu kan jeg maerke weekenden rigtig er ved at vaere sunket ind i mine knogler. God weekend www.

6 kommentarer:

Anonym sagde ...

God weekend, Tina :-)

Tina - omme i London sagde ...

Tak - i lige maade. :)

FUUR. sagde ...

Mærkelig, ja; men bare det kun er engang imellem, ikke hver dag,så skal det nok gå TINA.

Tina - omme i London sagde ...

He he - ja, hvor faar jeg det mon fra? ;)

anjoe sagde ...

Du "skylder" mig da ingen email, Tina... Vi jagter vel bare nogle vandpytfoto's - og i de måneder, det har stået på, har Lolland ikke fået megen regn, og de fleste store huller i asfalten er tilsyneladende væk :-D

Tina - omme i London sagde ...

Nej, vi har heller ikke haft megen lejlighed her, men nu kom den lige.