08 april 2009

En ny station

Da jeg stod paa London Bridge station i aften stod jeg og forestillede mig den nye station, som er under opsejling. Fra perronen kan man se Guy’s Hospital, som i mine oejne ligner en gigantisk papegoejetang. Det er faktisk et dejligt sygehus, til trods for det soelle udseende paa ydersiden.

IMG_0982

Stationen er en af de aeldste og travleste stationer i London og helt aerligt traenger den kraftigt til en kaerlig haand. Nej, det er loegn – den traenger til at blive bygget om og bragt op til moderne standarder. Det bliver den nu og om en hel del aar skulle en ny station gerne staa klar. Guderne maa vide hvor laenge det kommer til at tage, men planerne ser helt fantastiske ud, saa jeg venter taalmodigt. :)

Shardofglassimpression Billedet har jeg laant her fra.

Samtidig med stationens forvandling er byggeprojectet “The Shard of Glass” gaaet igang og sikken et projekt! London Bridge omraadet har altid vaeret en skamplet paa London, men langsomt, langsomt bliver der gjort noget ved sagen og pludselig bliver en af verdens nok mest genkendelige bygninger en del af gadebilledet! Jeg er saa spaendt paa at se byggearbejdet begynde. Ja, det er saadan set begyndt, men indtil videre er der ikke noget at se, for naar man skal bygge saadan et projekt skal man foerst lige have lavet et kaempe hul i jorden, saa man kan faa roedderne etableret. Fotografiapparatet er parat, saa snart det foerste stykke staal bliver synligt. Watch this space!

5 kommentarer:

Lene sagde ...

Tina, er det fremtidsvisionen man ser, eller er den høje glasbygning der allerede?

Anonym sagde ...

Fantastisk blog du bedriver....jeg er på vej til at holde påske i London med mine kolleger. Du må være kvinden, som kan fortæller mig om shopping er en mulighed på trods af påsken? Vejret ser rigtig forårsagtig ud hos dig
Håber du får en fornøjelig påske ;)

Tina - omme i London sagde ...

Lene - det er fremtidsvisionen, men man kunne nemt snoeres til at tro det er virkeligheden, for selv skyggen paa vandet er korrekt!

Anon - tak skal du have og velkomment til.
I forbindelse med paasken er forretningerne lukket soendag, men ellers holder de generelt aabent. Fredag og Mandag er bank holidays, so da har de typisk aabent fra ca. 10-18. Kig evt. paa http://www.oxfordstreet.co.uk/ for mere information. Vejret er flot, men imorgen skal det regne haardt, loerdag let og soendag og mandag skulle det blive helt paent. Temperaturen ligger omkring 12-15 grader. God fornoejelse. :)

FruE sagde ...

Får helt lyst til en London besøg igen. Familien og jeg var på juleshopping i London i december og vi fik travet fødderne ømme og kørte i tuben til den helt store guldmedalje. Der skulle bare ses en masse ting når vi nu var der.

Suk....hvem der lige havde råd til et smut derover igen...

Tina - omme i London sagde ...

Droemme koster ingenting. :)