22 april 2009

Det kunne blive en tradition

Som allerede tidligere naevnt er det i dag Irenes foedselsdag og sidste aar blev hun fejret paa fineste vis med visit paa the Guildhall og hvad ved jeg. Til trods for jeg ikke tilbragte dagen sammen med Irene i fysisk form, saa har vi saadan en dejlig aftale om at vi altid tager hinanden med i tankerne og saa sidder vi lige der paa skulderen og foelger med i hverandres hverdag. Det er dejligt – man er aldrig ensom paa den maade.

2009-04-21 2009-04-21 001 008

I dag foreslog min kollega mig at vi skulle luske ud og faa et glas vin til at fejre at jeg nu holder en HAARDT tiltraengt ferie i en uges tid og jeg var ikke sen til at smide Irene paa skulderen og sige JA! Vi gik et smut til Leadenhall Market, hvor vi satte os med et oste og poelsebord og et godt glas roedvin – og saa skaalede vi lige tillykke. Ih, hvor var det hyggeligt og saa vejret jo helt fortraeffeligt ogsaa, saa vi sad ude.

2009-04-21 2009-04-21 001 017

Senere paa dagen havde jeg en meget fin invitation i kalenderen, nemlig “afternoon tea” med the Lord Mayor i Mansion House. Ja, jeg er altsaa jordens mest svineheldige person og bliver inviteret med til alt muligt fedt, bare fordi jeg kender nogen der kender nogen. Det er ikke saa ringe at vaere mig, hvis jeg nu skal vaere helt aerlig – og det skal man jo helst, har jeg laert.

2009-04-21 2009-04-21 001 020

Jeg snuppede en enkelt lille sandwich og en laekker lille scone med clotted cream og syltetoej. SLURP – taenk sig at jeg engang ikke ville spise clotted cream (som jeg ikke aner hvad hedder paa dansk, men det er noget meget fedt og let stivnet floede). Jeg kan da ikke have vidst hvad der var godt!

Vi skyndte os tilbage paa kontoret bagefter, da vi begge havde rigeligt at se til inden vi kunne gaa hjem. Jeg fik alt det gjort jeg ville have gjort og nu har jeg sat “out of office” paa og saa maa kontor vaere kontor, mens jeg holder ferie. Aaah, som skal det goere godt!

 

2 kommentarer:

Marianne sagde ...

Der er kun et og sige; yummi :-)

Irene sagde ...

Det var den fedeste dag! Og sikken en lysekrone man vi så!
Tak for frokost Tina og huskede du lige at nævne det med gulvtæppet til borgmesteren? 'Vi' er altså slet ikke tilfredse med det! ...