29 april 2009

Saa er musen kommet hjem

Irene sad i Stansted og ventede paa os som aftalt og i loebet af kort tid kunne vi klappe roeven i kareten og koere til Sarf London. Aaah, som vi havde en dejlig tur, men det er nu ogsaa dejligt at komme hjem igen – isaer naar man kommer hjem til et nymalet hus som man lige har puklet paa inden man holdte ferie – og det sammen med min yndlingssoester! Jeg har allerede naesten glemt at jeg slet ikke har alle mine billeder med hjem, da jeg kom til at efterlade mit billedkort i moars computer…

P1280009

Min kaere moder havde laest om min frostskadede mus og da jeg ankom i DK stod der en fin ny mus paa min seng og ventede paa at blive lagt i kufferten og transporteret over Nordsoeen. Nu sidder den ude ved siden af de andre to og er allerede faldet godt til i det vildnis der normalt kaldes min have. Alt det andet, der ogsaa havde fundet vej i min temmeligt gravide udseende kuffert har ogsaa fundet et sted at staa. Jeg kunne ikke modstaa at foretage en lille havevandring, for jeg var sgi da helt paf da jeg saa hvor groenne traeerne er her i UK!

P1280007 
Blandt vildnisset er der heldigvis kommet adskillige smukke ting frem paa den sidste uge. Vejret kan ikke have vaeret helt tosset her heller. Wisterien staar i hvert fald i fuldt flor. Min elskede har ogsaa arbejdet kraftigt paa den i de sidste par aar og nu giver den afkast. Nej, hvor er den bare blaa!

P1280005

Klematissen i naboens have er ogsaa sprunget ud. Jeg synes den er saa smuk. Helt enkel og meget almindelig, men med et kaempe blomsterflor i sarte og dejlige farver. Den blomstrer naesten hele sommeren, saa vi faar meget mere glaede ud af den end bare lige nu. Jeg kan se den jeg har proevet paa at trylle frem paa hegnet til den anden side ogsaa har faaet fat og er sprunget lidt ud.

P1280013 
Nederst i haven fik jeg oeje paa en gruppe kornblomster! Jeg kan da ikke huske de plejer at blomstre saa tidligt, men jeg har tjekket og det er ikke en plastikdusk der er faldet ned paa stedet, men den aegte vare. Jeg haaber dog hoesten venter et stykke tid endnu, for jeg vil gerne lige naa at se sommeren inden kornet kommer i hus.

P1280002 
Nu vil jeg til at overveje at drysse op paa naeste etage og krybe under dynen, for i morgen venter endnu en dag og denne her er en arbejdsdag. Ja, jeg skal ikke brokke mig, for jeg har ikke arbejdet en hel uge i April over hovedet. Jeg har haft 15 fridage og 15 arbejdsdage, naar vi naar til sidste dag i maaneden. Det er lige til at holde til. :)

6 kommentarer:

Irene sagde ...

Nyt fra gartnerorientering: kornblomsten vil blomstre hele sommeren, hvis du sørger for at 'dead head'... Og ja, det er lige akkurart nu den begynder at blomstre, det er en staude og ikke den vilde slags, som har en anden og meget kortere cyklus.

Tina - omme i London sagde ...

Aha! Mon ikke plaeneklipperen kommer i sving paa et tidspunkt og faar blomsten dead headed... :)

Conny sagde ...

Jeg kan godt forstå, du lige skulle kikke til haven, inden du så dyner, for er dine blomster rigtig flotte.Hvor har din mor købt den mus?Hvis man nu lige skulle komme forbi,jeg kunne godt tænke mig mus eller to.Det var kun nogle få minutter jeg så iTv. midt/vest
Knus til dig fra Viborg

Tina - omme i London sagde ...

Conny, jeg ved ikke hvor musen er fra, men hun har haft dem rigtig laenge, saa jeg tror ikke det ville have hjulpet om jeg gjorde.

FUUR sagde ...

Til orientering, musen er købt i Holstebro i tidernes morgen.
Den er nogle år gammel.

Tina - omme i London sagde ...

Tak mor. :)