29 november 2010

London til fods

I loerdags kom der feriegaester fra Danmark; far, mor og to venner. Det er simpelthen bare hyggeligt, skulle jeg hilse at sige!

I dag skulle vi ud og kigge lidt paa sevaerdighederne, saa vi startede dagen til fods og det kunne vi godt vaere betjent med, for vejret var simpelthen saa fint. Solen skinnede fra en skyfri himmel og for hulen, hvor var det koldt!

Turen gik til Croydon, hvor det lykkedes os at finde baade juleudstilling, toejbutikker og en pub, hvor vi kunne  faa pub lunch. Ja, det var nu maendene der fandt en pub, men vi blev da inviteret indenfor og fik en god omgang fish & chips og en enkelt lille oel. Uhmmm... det var noget der var godt for en sulten flok!

Solen naaede ikke saa langt ned i gaden og i loebet af kort tid begyndt det nu at blive ret koldt, men paa saadan en paen, solbeskinnet maade. Jeg var nu glad for jeg havde faaet de forede stoevler paa og jeg lagde ogsaa maerke til at hele gruppen beholdt baade hat og handsker paa hele dagen!

I the Whitgift centre var der aabent i "Santa's Grotto", men jeg synes nu ikke det saa ud som om det var meget populaert, men saa var det til gengaeld bare hysterisk baade pink og lilla! Gisp, hvor var det syntetisk!


Vi snuppede sporvognen hjem og saa havde vi lovet at tage en lille London by night/light tur med de to af gaesterne, mens de andre to lavede mad og sov middagssoevn. Turen gik til Westminster og videre op til Knightsbridge, hvor Harrods stod i lys lue!  


I Oxford Street var julelysene for laengst spaendt op over gaden og samtlige stormagasiner havde vinduerne daenget til i julefristelser. Vi skal lige et smut op og se hvert aar og hver gang falder jeg i svime. Jeg elsker simpelthen julevinduer!


I Regent Street hang de store stjernetaepper og lyste op over os, mens vi taalmodigt sad og trillede tommelfingre i trafikproppen. Jeg havde faaet den geniale ide at vi lige saa godt kunne koere night/light turen foer spisetid, da der jo er lige saa moerkt da, som senere paa aftenen, men ehmmm... jeg havde ikke lige taget hoejde for trafikken! Oh well, saa blev vi saa kloge, paent var det!

7 kommentarer:

Eva sagde ...

Jeg har en drøm om, at jeg engang vil få tid til at tage på en indkøbstur til London en weekend før jul. Den drøm er da ikke blevet mindre af dine billeder. Sikke en masse julepynt.

Rejen sagde ...

Sikke dog en masse julelys og hvor er det herligt at kigge på, det lyser også så dejligt op, og dejligt med besøg hjemmefra...En god uge til dig....

Michael Seeger Hanmann sagde ...

Jeg er vild med dine guidede ture i dejlige London Tina, tak for dem, hvor er London dejlig, også med julepynt.
Det er dejligt at læse at du bekymrer dig om dit selskab, om de nu også har handsker på hele tiden her i kulden, sikke et overskud, jeg vil tro at dine forede støvler kommer til sin ret i disse dage, jeg har selv megen glæde af mine rapperlapper (duckfeet) i denne tid.
God Mandag til dig og dine.

KirstenK sagde ...

Åh, ja...jeg kunne drømme som Eva...men det bliver vist ved drømmen dette år...Dejlige billeder fra din by, og tak for turen!

Lailapet sagde ...

Croydon!!! Så fik jeg bare hjemve... Et sug i maven og lidt snøren til i halsen... Men dejligt at se at alt stadig er ved det gamle :-)
Knus fra Laila

Tina - omme i London sagde ...

Eva - jeg haaber din droem gaar i opfyldelse. :)

Rejen - og til dig. :)

Michael - tak skal du have og en god (sne)uge til dig ogsaa.

Kirsten - der er jo altid naeste aar... :)

Laila - :) Croydon udvikler sig faktisk helt vildt meget i disse aar og det i en positiv retning!

FUUR. sagde ...

Sku hilse og sige, der var kun een der lavede mad.
Der var så også kun een der sov middagssøvn.
Det hele var som det skulle være.
Dejlig tur med jer, i skønne London.
BEBSEN er SØD.