15 juni 2007

Valdemarsdag

Ifoelge Politiken (som venligst har "udlaant" billedet til venstre...) er det Valdemarsdag i dag. Dvs de kalder det nu baade flagdag og Valdemarsdag, men da jeg var knaegt hed det nu Valdemarsdag og Valdemarsdag er en flagdag...
Da jeg var barn elskede jeg at saette flaget og jeg flagede ved enhver lejlighed. Jeg kan huske engang alle vore bedsteforaeldre skulle komme og spise - saadan bare fordi.
Jeg spurgte mor om jeg maatte saette flaget og hun kiggede maerkeligt paa mig og spurgte hvorfor? Tjaaae, hvorfor? Fordi solen skinnede, fordi mine elskede bedsteforaeldre alle fire skulle komme og spise og fordi jeg elsker at flage.
Dannebrog er verdens smukkeste flag og vil altid have en helt speciel plads i mit hjerte. Det er, af gode grunde, ikke paa grund af nogen "nationalfoelelse", men paa grund af at jeg er en sentimental gammel dims.
Hvis jeg boede i DK ville jeg have en KAEMPE hvid flagstang og ville flage alle de gange jeg overhovedet kunne komme afsted med det!
God Valdemarsdag!

1 kommentar:

Anonym sagde ...

Det er festligt at flage. I mit første hus på Falster, havde jeg en flagsttang, som også blev brugt flittigt.