23 juni 2007

Forandring fryder

I fredags havde jeg et moede i the West End, som jeg kunne tage til lige hjemmefra. Det var naturligvis arrangeret saadan med vilje, saa jeg ikke skulle rejse fra Herodes til Pilatus som foerste led paa dagen.

Jeg tog med toget direkte til Charing Cross og smuttede op over Trafalgar Square, da moedet jeg skulle til var i Pall Mall.

Jeg kunne selvfoelgelig ikke dy mig for at stoppe paa Trafalgar Square og tage et par billeder af springvandene. Jeg elsker springvand; Lloyd mener det er en dansk ting, for aabenbart er der vildt mange springvand i Danmark - i hvert fald set med hans oejne!

Moedet jeg skulle til var paa the Institute of Directors (IOD), som er en rigtig flot gammel bygning.

Besoeget gav lejlighed til at billedfere endnu en lysekrone. Jeg tror nok ham der gik ved siden af mig synes det var noget besynderligt at jeg tog billeder af den, men det er hans hovedpine, for jeg synes den var aldeles vaerdig af et billede!


Jeg naaede lige ind i en souvenirforretning for at koebe et saet med en London bus og en London Taxa som skal sendes til en lille fyr i Bulgarien, inden jeg smuttede ned og tog undergrunden fra Leicester Square tilbage til the City. Det er sjovt at faerdes i the West End i loebet af dagen, naar man er vandt til the City. The West End er for det foerste fyldt med turister og for det andet er det mig der ser forkert ud i mit jakkesaet, ikke alle de andre der ser forkert ud i cowboybukser!

Endelig var det fredag aften og tid at tage hjem og holde weekend. Billedet er taget paa London Bridge station - af taget. Ja, jeg ved det godt, men jeg kan ikke lade vaere. Jeg kunne godt lide moenstret...

Da jeg kom hjem blev vi enige om at forhoere os hos svigerne om ikke de ville med ud og spise. Det var meningen vi ville spise og saa gaa en tur paa the South Bank, men det blev noget sent, saa gaaturen blev udskudt til en anden dag.
Aftensmaden blev "nydt" paa Tas, en tyrkisk restaurant i London Bridge. Ja, maden fejlede sandelig ingenting; den var rigtig god, men vi har vaeret der flere gange foer - og hver gang glemmer vi at man skal lade vaere med at spise der fredag og loerdag, for de er saa utroligt soede paa den restaurant at de lader en stakkels studerende sidde og stemme sin guitar der i timevis! JOESSES FOR NOGET GUDSJAMMERLIGT KLIMPERI!
Vi var godt moere da vi endelig naaede hjem ved 1-tiden, men vi havde haft en rigtig dejlig aften, saa selv guitaren, som ellers er mit yndlingsinstrument (og klaver!), var lykkeligt glemt, da jeg dejsede om i min seng.







Ingen kommentarer: