18 juni 2007

Endelig var det fredag!

I fredags gik jeg og var i et vaeldigt festligt humoer hele dagen, til trods for jeg var saa traet som et helt alderdomshjem der havde vaeret paa udflugt i fjorten dage. Jeg gik og spekulerede lidt i alle de gaester vi havde faaet inviteret til spisning loerdag og pludselig stod der et halvt glas champagne foran mig; paa en trappe lige midt i City!

Jeg kunne godt taenke mig at vide hvad der var sket der aftenen foer...

I loebet af formiddagen tikkede der en besked ind per text fra en forhenvaerende kollega, der tilfaeldigvis var i nabolaget ved lunch tid, saa jeg begav mig ned til St Pauls omraadet for at lunche. Turen gik ned om the Guildhall, hvor der aabenbart skulle vaere fest, der var i hvert flot pyntet op med flag og hvad ved jeg.
Lunchen trak vi lidt ud, saa eftermiddagen ikke var saa lang. Vi havde nemlig begge haft lidt af en uge og desuden havde vi en del sladder vi skulle have udvekslet!


Endelig var det tid at gaa hjem og vejret var egentlig ok. Jeg krydsede fingre for den naeste dag, men tog min tid paa hjemturen, for jeg havde virkelig ikke den store energi.

Paa vejen gennem Sydenham kommer jeg forbi en skrammelbutik og netop denne dag havde de noget spaendende blandt alt deres ragelse; nemlig nogle kaempe sommerfugle, som lige praecis kunne staa og blomstre lidt i min have, hvis ellers de var til at komme til for penge!
£1 hver... Det var da overskueligt, saa jeg stoppede tre i posen og dryssede hjem ad. Jeg gik lidt en anden vej end jeg plejer, for jeg havde jo god tid.
Minsandten om ikke jeg fik oeje paa et kirsebaertrae med modne kirsebaer! Er det ikke temmelig tidligt? Jeg er sikker paa jeg husker at plukke kirsebaer i DK i August!
Monstro der er forskellige kirsebaer der er modne paa forskellige tider? Det maa vaere aarsagen. Vi var naesten altid i DK i August da boernene var smaa og jeg husker helt tydeligt at vi var hos besserne for at plukke kirsebaer! Maaske deres kirsebaertrae var af en specielt sent moden slags?













Disse passionsblomster stod saa flot i blomst paa min vej. Jeg har ingen passionsblomst i min nuvaerende have. Det skal vi egentlig have sat orden paa, for de er saa flotte. Vi fik en hulens masse frugter af den vi havde i den gamle have. Vi spiste dem ikke, men nej, hvor var de store og flotte!


Endelig naaede jeg hjem og hvad saa jeg? PATIENTEN havde vaeret i haven hele dagen. Gummistoevlerne giver god support til den stakkels ankel, saa der var gjort haveklar til morgendagens udskejelser saa man skulle tro vi begge havde vaeret i gang i en hel weekend!
Nej, hvor blev jeg glad! Ikke bare fordi han havde ordnet have, men fordi han kunne!

Jubiii... jeg skyndte mig at plante mine sommerfugle og saa var vi klar til at gaa igang med at planlaegge morgendagens projekt - 30 gaester!




2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Den mand er en dejlig skattebasse, som han kan!

Tina - omme i London sagde ...

Gi er han saa!