22 juni 2007

En hurtig lille vandring

Jeg skulle lige, for en enkelt gangs skyld, til et seminar ved femtiden til aften, som heldigvis skulle foregaa ved Southwark Bridge, saa let at komme hjem fra. The seminar var rigtig godt og jeg fik en god lang snak med vores firmaadvokat bagefter; han var nemlig en af talerne.

Jeg smuttede hjem over Southwark Bridge og gik langs floden til London Bridge.

Det er saadan en dejlig tur, skoent den er ganske kort. Man kommer simpelthen forbi saa mange gode billeder under vejs.

Dette billede er fra "The Clink Prison Museum", et faengselsmuseum paa the South Bank. Der haenger et "lig" i gyden, hvor man gaar forbi. Laekkert!


The Golden Hinde er en slags "skoleskib" der er permanent udstillet i dette lille basin. Det er aar og dage siden jeg har vaeret ombord, men jeg elsker at gaa forbi.


Southwark Cathedral er noget helt specielt og er blevet en stor turistattraktion efter the South Bank er blevet sat i stand og fodgaengerforholdene er blevet kraftigt forbedrede!



Jeg er helt vild med denne smukke ridder, der staar foran kirken. Den er lidt uhyggelig og meget smuk.


Sidst, men ikke mindst mit yndlingsfortov i hele London! Det er bare saa fedt. Lysene blinker og laver moenstre. Jeg kan slet ikke dy mig for at gaa paa det - og tager billeder HVER gang jeg gaar den vej!




8 kommentarer:

Anonym sagde ...

Jeg hørte een sige i dag:
Lykken er, når man føler man er uden for rækkevidde i barndommens land!

Regitze sagde ...

tusind tak for et dejligt gensyn!

Anonym sagde ...

Får altså en helt kulret lyst til at tage til London igen - har ikke været der i (bumbum) 6 år! Og du viser så mange dejlige lidt hemmelige steder:)

Anonym sagde ...

Åh jeg gik samme vej en aften da jeg var derovre i Februar. Der var en masse lys på Tivoli måden over det hele (en slags lys festival) og der var bare så dejligt.
Skoleskibet, den lille gyde man går igennem. Jeg savner London!!!
Godt jeg snart skal derover igen.

Anonym sagde ...

Katedralen er SMUK, og indbegrebet af engelsk (synes jeg). Dine fotos er dejlige og giver længsel efter en tur derover, meeen det må vente lidt, og den løber ingen steder - Forhåbentlig den kære London.

Tina - omme i London sagde ...

Irene - jeg tilbringer en del tid i barndommens land - uden for raekkevidde!

Toehoe - maaske man skulle slaa sig ned som rejseleder eller arrangoer, eller hvad nu det hedder... :o)

Jeg elsker alle de smaa, lidt hemmelige steder i London. De er langt mere interessante end alle de store velkendte. I mit naeste liv skal jeg (blandt MANGE andre ting) vaere opdagelsesrejsende!

Lene sagde ...

Hvis du gør alvor af turguide funktionen, så VIL jeg til London, for du kender så mange smukke og specielle steder Tina

Anonym sagde ...

Tina det er væsentligt at kunne, bevare barnet i sig!