25 juni 2007

Flyv lille paafugl

Hjemad vil du, hjemad vil du, hjemad vil du...

Naar jeg gaar hjem fra arbejde gaar jeg tit ind gennem denne lille gaard. Jeg synes det er saa fedt at hvis man kigger op, kan man skimte the Gherkin over tagene.
Naar det er lunt og laekkert i vejret er der altid rigtig mange mennesker uden for "Rocket", som for oevrigt er en udemaerket restaurant.

Paa hjemturen blev jeg mindet om den haeslige nyhed der vaekkede mig til morgen. 14 teenagere blev holdt af politiet paa grund af et mord. En knaegt paa 16 var blevet myrdet i aftes i paene Beckenham! Af alle de steder i Sarf London man forventer at hoere om et mord er Beckenham altsaa ikke det foerste. Tvaert i mod! SUK, taenk sig alle de familier der i aften sidder enten uden deres elskede soen eller med et barn der har vaeret involveret i et andet barns doed. Det er haesligt. Jeg bliver vidst noedt til at snuppe the London News med klokken ti for at faa en ordentlig fornemmelse af hvad der egentlig er sket.


I Sydenham hamrede skyerne afsted over togstationen og gav de flotteste kontraster mellem himmel og jord...
Tour de France plakaterne haenger bare alle steder, for om fjorten dage bliver London invaderet af cyklister. Det er ikke en sport jeg nogensinde har taget alvorligt, men monstro ikke jeg bliver noedt til at kigge paa, nu de kommer til os?


Det skulle ikke undres om vi nu skal plages med cykelloeb paa fjerneren i flere uger, eller hvor lang tid det nu varer, fordi det kommer til landet. Normalt kan vi undgaa at hoere om det overhovedet.
Nu skal jeg ned og have noget kaffe sat over, saa jeg kan faa et par timers haekling med i handelen, inden jeg gaar i seng.

3 kommentarer:

Anonym sagde ...

Psssst! Der er ret gode herreben at iagttage i det der cykelhalløj. Savleværdien er rimelig høj ...

Tina - omme i London sagde ...

LOL - tror du der er nogen der kigger cykelsport af andre grunde?

Anonym sagde ...

Mjaaarh ... Nej!