05 februar 2008

Pandekageraes

Det lykkedes mig at naa ned og se lidt af pandekageraeset i the Guildhall, inden jeg skulle ud til et lunchmoede. En kollega og jeg gik til the Guildhall ved 11.30-tiden og fik en kop kaffe i nabolaget, inden det aarlige pandekageraes skulle tage sted klokken 12.00.

Borgmesteren af the City of London dukkede op lidt i tolv og efter sheriffen havde budt velkommen sagde borgmesteren et par ord og saa kunne startskuddet affyres.

Det foerste startskud var saa utroligt hoejt at jeg var lige ved at faa et hjertetilfaelde. Jeg hoppede op i luften med et saet - derfor er billedet her saa skaevt! Efter det foerste skud sparede de lidt mere paa krudtet - og vi blev ikke knap saa chokerede!

Der var adskillige heat og jeg mener der blev sagt at der var 33 hold representeret i aar. Raeset er hamrendes morsomt, da folk typisk er i jakkesaet, trainers og deres kaaber og sjove hatte oven paa. Naar de saa oven i koebet skal loebe med en stegepande med en pandekage paa - oh, og en kokkehue paa hovedet, saa kan loeberiet godt blive lidt alternativt!
Efter et endt raes tror jeg ikke engang duerne vil spise pandekagerne, for de var godt nok paa jorden MANGE gange. Deltagerne skal loebe halvvejs ned ad banen, vende pandekagen i luften, rende til enden og tilbage til midten af banen, hvor de vender pandekagen igen - og loeber tilbage til startstedet.


Jeg ville oenske jeg havde haft tid til at blive lidt laengere, men lidt har ogsaa ret - og det var i hvert fald sjovt! Der blev serveret pandekager til bare £1 per portion, men jeg sprang over, da jeg jo havde den famoese lunch jeg skulle til.

Forresten, mange har kommenteret "tak for du mindede mig om at det var pandekagedag", men med mindre man har lyst at fejre paa engelsk, saa er det altsaa ikke i dag. I DK er det kyndelmissen der er pandekagedag. Det burde det ogsaa vaere her, men vores pandekagedag er blevet flyttet for at passe sammen med den kristne kalender.







Ingen kommentarer: