04 februar 2008

Solskin og kulde

Dagen tegnede godt allerede fra morgenen af, da ham den lange og jeg skridtede i modsat retning, mod hver vores togstation. Himlen havde en delikat og kold lyseroed farve for neden og en lys turkis for oven og kulden bed lidt i naesen.

Da vi naeede til middag var stod solen hoejt paa himlen og viste alle hvilke vinduer der traenger til at blive vasket. Jeg skulle moedes med en gammel kollega til lunch, saa vi luskede ned paa den naermeste pub og fik et hurtigt maaltid.

Det var rigtig lang tid siden vi sidst havde moedt hinanden, saa munden stod ikke stille laenge og de kunne have serveret os hvad som helst uden vi ville have opdaget det! Han har bare faaet alletiders fede job (med en fed hyre oven i koebet!) og jeg er saa glad paa hans vegne.

Paa vejen return gik jeg gennem Finsbury Circus, hvor alle de siddepladser og baenke der staar i solen var besatte. Det er saa skoent naar man begynder at se folk sidde i parken og spise til middag igen. Det var dog nogen tid endnu inden der er nogen der vil sidde paa graesset.

Jeg opdagede at kameliebuskene ved siden af The Shed er sprunget ud og staar frodige og lyseroede og ser hamrendes godt ud.

I solen er der dejligt, men det er altsaa ikke varmt i skyggen, skulle jeg hilse og sige og jeg tror folk goer klogt i at foelge det gamle raad om ikke at sidde paa jorden i de maaneder der er "r" i.

Ingen kommentarer: