11 februar 2008

Kinesisk nytaarsfejring i London

Oven paa vores tur til Speaker's Corner snuppede vi kareten og koerte til Covent Garden for at finde et sted at parkere. The London Mayor goer hvad han kan for man ikke skal tage bilen med ind i London - og parkeringshusene udnytter det paa det groveste, men nu havde vi jo faaet bilen med og vi havde bygget en god appetit op, saa vi tog den foerste, den bedste (OG dyreste!)parkeringsplads vi kunne finde og gik direkte til Lowlander Grand Cafe og bestilte noget frokost.


Traditionen tro bestilte min elskede og far Fish and Chips. Fisken var, efter sigende, fantastisk, men de var ikke begejstrede for deres chips, da det slet ikke var rigtige chips, men french fries - og det skal altsaa vaere chips man skal have til fisk! Anyhow, oellet var koldt og frisk, saa vi saa ingen sure miner.


Knaegten og jeg snuppede en god beef burger med fries - og vi kunne intet finde at klage paa - tvaert i mod. Naar et barn bestiller en burger med bare tomat ketchup og agurk, saa er det det de gerne vil have - og lige praecis det der blev serveret. Fedt!


Som allerede tidligere naevnt, er vi lige gaaet ind i rottens aar - og det blev officielt fejret i Londons centrum i gaar og da vi havde faaet os en god lunch og et glas oel, havde vi mod paa at gaa i den almindelige retning af festlighederne.

Paa Trafalgar Square hang der roede lanterner over alt. Jeg synes de er saa fantastisk smukke og kunne tage billeder af dem i en evighed. Jeg har lagt en masse ind paa Flickr, men har ikke lige faaet ryddet op i dem endnu.

Paa scenen paa Trafalgar Square var der opvisninger af alt fra Kinesiske dansere og kampsportsudoevere til Shaolinmunke og selvforsvarsamatoerer.

Vi fik saagar lidt klassisk sang af en kvinde, som sikkert er verdensberoemt i hele Kina, men som vi ikke aner hvem er! Der er nu heller ingen fare for vi nogensinde bliver fans, for lige praecis Kinesisk "skoensang" er ikke det paeneste jeg kan hoere for mine oerer. Jeg var ikke alene i selskabet om den holdning. Naar far skal til kor, kalder mor det at "miawe"; hun har vidst ikke hoert Kinesisk "skoensang", for der kan man snakke om at miawe. STOENNI!
Vi gik en tur op gennem Chinatown for at se lidt naermere paa dekorationerne. Det hele er utroligt godt arrangeret og til trods for der var tusindvis af andre mennesker der havde faaet den samme geniale ide, var det ganske let at komme frem.

Godt traette og indtryksmaettede bevaegede vi os langsomt tilbage gennem Covent Garden, hvor de gjorde klar til aftens indtog af kendisser til the Bafta Awards ceremony, som jeg luskede mig til at se lidt af senere paa aftenen. Jeg kan da bare ikke staa for alle de flotte (og nogle; mindre flotte...) kjoler paa saadan en aften.

Det lykkedes os at faa betalt for at parkere (GULP!) og saa tog vi hjem. Heldigvis havde vi aftensmaden parat allerede, da jeg havde lavet rigeligt loerdag aften. Til tider er det en fordel kun at kunne lave mad til en hel haer!

Ingen kommentarer: