10 juli 2008

En smuk og solbeskinnet aften...

Da jeg gik fra arbejde kiggede jeg op og saa en hel del blaa himmel... Det var sandelig da dejligt, men lige godt fantastisk at regnen skulle staa ned i staenger den aften vi skulle loebe the JP Morgan Chase Corporate Challenge og at solen skulle skinne paa den anden aften...


Never mind, det gav mig rig lejlighed til at komme ud og kigge lidt paa hvad der foregaar i haven. Det var et stykke tid siden jeg havde vaeret paa fotosafari, saa jeg glaedede mig.

Vi har flyttet en del planter i forsommeren og blandt andet har vi slettet et bed, hvor der foer stod en del jordbaer. Jeg satte alle jordbaerrene i en stor potte og det kan de lide! De blomstrer til den store guldmedalje og jordbaer bliver det ogsaa til. Vi skal have nogle flere plantet, for jeg synes bare det er saa laekkert at have baer i haven.

Disse pinke klokkeblomster aner jeg ikke hvad hedder, men i aar har de virkelig vist sig fra deres flotte side. Den blomstrer som aldrig foer.

Vi satte et par aebletraeer for 6 aar siden, da vi flyttede ind og de er efterhaanden naaet til et punkt hvor man kan forvente at hoeste en lille kurvfuld gode aebler. Jeg kan ikke huske deres navn, men de er rigtig gode - a la cox orange.

Vi har nogle faa "red hot pokers" i haven og jeg skal have fundet ud af om der er en maade man kan opfordre dem til at brede sig, for de er virkelig flotte i aar og jeg kunne godt taenke mig en stoerre gruppe af dem.

Den lille lyseroede buketrose har vaeret i haven siden foer vi flyttede ind, men vi har endelig faaet klippet nok ned omkring den til at lade den blomstre og komme til sin ret. Nej, hvor er jeg altsaa bare glad for min have, skoent vi ikke hverken sidste aar eller i aar har haft meget lejlighed til at bruge den. Vi plejer ellers at "spise ude" de fleste aftener om sommeren, men det er vidst kun sket en gang i aar. Oh well, mon ikke det bliver bedre paa et tidspunkt - altsaa vejret...?

Ingen kommentarer: