31 juli 2008

Dagens lunchtime vandring

Dagens lunch time vandring var en af de gode gamle, hvor det lykkes mig at slippe fra kontoret helt alene, for at gaa paa eventyr i en times tid. Jeg efterlod jakken paa stoleryggen, bevaebnede mig med min mobiltelefon og besluttede mig for at gaa oest paa.

Jeg gik ned over Devonshire Place (mener jeg den hedder), som er et rigtigt paent sted. Det er blevet sat i stand over de sidste aar og der er kommet nogle nye baenke og en flot beplantning til, mens de gamle bygninger er blevet shinet op til at passe sammen med alle de paene nye.

Jeg elsker deres laekre gadelanterner, som selvfoelgelig er oplyst med elektricitet, men som jeg sagtens kan forestille mig passet af natvaegteren (er det ikke det rigtige ord?).

"Smile" loed der fra en vittig hund, da jeg tog et billede af de overdrevent store lavendler, der duftede bravt i middagssolen. Jeg lod som om jeg ikke hoerte ham, da jeg havde planer om at skulle videre i teksten, da jeg havde lovet mig selv en tur paa Petticoat Lane.

Petticoat Lane er et skoent gammelt market, som jeg kan huske var meget populaert med turisterne, da jeg i tidernes morgen plejede at slaebe dem London rundt i dagevis. Joesses, pludselig foeler jeg som om det er en hel menneskealder siden, men det er det vidst ogsaa, efterhaanden.
Petticoat lane er stedet hvor man kan faa ALT til ingen pris. Mange maerkevarer, som ikke blev solgt paa udsalg, eller som maaske er anden sortering, kan findes til en slik!

I loebet af ugen er markedet ikke saa stort, men kommer man i weekenden kan man virkelig traske rundt en hel dag og stadig ikke have faaet set det halve af hvad man naesten ikke kan leve uden!

Det lykkedes mig at lade vaere med at koebe en stor, fed knald roed eller hvinendes groen haandtaske, skoent de trak godt i mig og var saa billige at det naesten var latterligt at lade vaere!

Jeg fandt et forslag til en bluse til min kollega, som ikke har besluttet sig for hvad hun skal have paa, naar vi skal have sommerfest paa arbejde i morgen aften. Hun og jeg skal lige et smut i forretningerne i morgen lunch time.

Jeg gad vide om denne lille sag skal finde sin vej til Mor til hendes foedselsdag? Jeg snuppede lige et billede, bare i tilfaelde af at det bliver aktuelt.
Inden jeg fik mig set om var middagspausen naesten gaaet. Jeg styrtede ind i den naermeste sandwich bix og fik mig indkoebt noget hundeaede. Vejret var saa fantastisk flot at jeg naesten ikke kunne naenne at gaa tilbage paa arbejde, men jeg havde en sjov fornemmelse af at det maaske ikke ville vare den bedste ide jeg nogensinde havde faaet, saa jeg trodsede mig selv og gik tilbage. Hvor ville det bare vaere fedt om man kunne tage ferie lige praecis i de dage hvor vejret er som i dag!

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Morsagen: Buy, buy, buy!!!

Tina - omme i London sagde ...

LOL - jeg skal se hvad jeg kan goere. :)