16 juli 2008

Jeg vandt sgi da - igen!

Det kan godt vaere jeg ikke er hverken klog eller paen, men saa er jeg til gengaeld jordens heldigste asen - og det kan man da laere at leve med; faktisk uden det helt store besvaer.

Under aftenens SIMA moede var der en lille lodtraekning. Vi skulle give £5 for en strimmel med 5 billetter, men ved en misforstaaelse fik vi bare en billet hver for de £5. Jeg havde ikke helt faaet fat i hvad prisen var, men kunne se det var noget der skulle foregaa paa Soendag og jeg mente nok vi kunne kringle en "day out" paa Soendag, saa jeg deltog.


Hende der solgte lodsedlerne stod med to smaa billetter, en med nr. 12 og en med nr. 13. Jeg er lidt af en tal noerd og jeg snuppede lynhurtigt den med tvaersummen af 3, fordi vi har 3 boern! Ja, jeg ved godt det er virkelig de helt store matematiske formulaer jeg er ude i, men jeg har jo allerede sagt at jeg hverken er klog eller paen - men held har heldigvis ogsaa en plads, for selvfoelgelig var det nr. 12 der vandt!

Det viste sig at det jeg havde vundet var billetter til fire personer til the Veuve Clicquot Gold Cup paa Cowdray Park Polo. Nu har jeg lige studeret Veuve Clicquot websiden lidt naermere og det viser sig daelme at det er finalen vi skal til!


Med billetterne var vi heldige nok at faa fire styks "champagne picnics", som har en rimelig laekker menu:

Lobster salad with mild chilli, lime and palm sugar dressing served on a bed of salad leaves with:
Tartlet of Asparagus and Sussex Ham made with organic free range eggs and cream
Baby new potato salad with minted Virgin Olive Oil dressing
Roasted vegetable salad with lemon thyme and mustard dressing
Baby tomato salad with handfuls of chopped flat leaf parsley and balsamic dressing
Picnic Anywhere bread roll and butter
A Selection of Artisan Sussex cheeses served with mini oatcakes and handmade quince preserve
A cluster of red and white grapes
Strawberry and Cointreau Mousse with homemade shortbread
Handmade organic Champagne Chocolate Truffles
Veuve Clicquot Champagne 37.5cl bottle
Mineral Water 330 ml bottle

Det tror jeg godt vi kan holde ud baade at spise og drikke. :)

Nu haaber jeg bare vejrudsigten holder, for den lover ca. 21 grader og let skyet med nogen sol og det ville da give nogle fantastiske fotomuligheder paa saadan en dag!

At jeg saa oven i koebet kom hjem til helstegt kylling med hjemmelavet coleslaw blev aftenen ikke vaerre af - tvaert imod. For foerste gang i 100 aar sad vi ude og spiste.


Hvor har vi det altsaa bare godt!

8 kommentarer:

Anonym sagde ...

Aaaaah!

Conny sagde ...

Tillykke med alt det du har vundet, selv om jeg ikke helt forstå hvad det er du har vundet, men jeg kan forstå det noget med mad

Unknown sagde ...

Du er både klog og pæn og kæmpe stort tillykke - det bliver godt nok spændende af overvære.

Anonym sagde ...

Fedt! Det bliver da noget af en oplevelse. Og saa finalen! Jeg er sikker paa, at der en del derude, som vil giver deres hoejre arm for de billetter ;-)

Tina - omme i London sagde ...

Lloyd maatte lige tjekke engang hvad det var for noget polo der skulle spilles, for hans faetter er en habil vandpolo spiller og det var lige det han forbandt med polo, men det er altsaa den slags hestepolo som Prince Charles spiller (ja, det er ca. saa meget som jeg ved om det!).
Jeg elsker heste og tror det bliver en flot og en spaendende dag, saa vi nyder bare. Det kan man lige saa godt.

Anonym sagde ...

Aj hvor sejt, stort tillykke. Det lyder som om det kan gå hen og blive en rigtig god oplevelse.

TorAa sagde ...

Jeg må si det like ut:
Du skriver en blog som jeg liker - ikke bare det, men og den første danske som har funnet min interesse.

You know, I do write my Blog in English due to my Family and Friends around the Globe.

Om du responderer, ja så vil jeg ha deg på mim blogroll. OK?

Tina - omme i London sagde ...

Velkommen til Tor. Jeg er glad for du kan lide min blog. Det af min familie der gerne vil foelge med paa bloggen er den dansk side og saa kan jeg lide at vedligeholde det danske sprog lidt.
Blogroll du bare. :)