24 august 2008

Paa foedselsdagsvisit i Streatham

Vi havde et foedselsdagsbarn i familien i gaar, saa efter min elskede havde hentet David koerte vi et smut til Streatham udstyret med foedselsdagskort og gave.

Vi havde ikke tid at blive laenge, da vi havde mad paa timeren i ovnen der hjemme. Vi fik gratuleret foedselaren og snuppede en kop kaffe med ud i haven, hvor vi moedte en lille vildfaren froe. Vi har slet ingen set i vores egen have i aar, men vi har selvfoelgelig heller ikke vaeret der ude saa meget som vi plejer.

"They keep talking about all this rain" sagde min sis-in-law, som stod med haveslangen peget mod en toerstig plante. Faktisk har hun ret. Det har vaeret overskyet meget af sommeren og vi har ogsaa faaet en del byger, men jorden er ret toer og alt hvad der staar i potter skal vandes konstant.
Vi proevede at plukke lidt damsons (fandt jeg nogensinde ud af hvad de hedder paa dansk?), men de er langt fra faerdige til spisning endnu. Vi proever igen om et par uger, tror jeg.
Rosen plantede min svigerfar for ca. 40 aar siden, da de lige havde koebt huset der. Desvaerre naaede han ikke at opleve den blomstre ret mange gange, da han doede omkring to aar efter de var flyttet ind. Guderne paa vide hvordan i alverden svigermor havde raad til at beholde huset efter han doede. Havde hun vaeret foedt fyrre aar senere var hun blevet til noget stort inden for finansverdenen.


Naah, vi havde en meget sulten David med, som vidste der ville vaere mad paa bordet saa snart vi kom hjem saa han var utaalmodig. Jeg drak min kaffe faerdig og naaede lige et enkelt billede mere inden vi drog hjem for at spise. Heldigvis var alt klappet og klart og snart kunne vi koere en maet og glad David hjem.

3 kommentarer:

Annette sagde ...

Hej Tina
Er det denne blomme du har i haven?
http://www.fugleognatur.dk/artintro.asp?ID=4386&dknavn=Kr%c3%a6ge&latin=Prunus%20domestica%20ssp.%20insititia
men ellers er det jo lige tiden for opal-og viktoriablommer...det er mums...

Annette sagde ...

Lige en tand for hurtig....de hedder sveskeblommer...

Tina - omme i London sagde ...

Ok, dem min sis-in-law har er nok sveskeblommer. Dem jeg selv har er victoriablommer - og de er bare gode!