05 august 2008

Dagens greasy spoon

Min kollega og jeg gik ned paa den lokale greasy spoon i middagspausen, da vi var godt gammeldags skrupsultne. Jeg har vidst naevnt stedet foer, men den hedder "Moorgate Buttery" og ligger i Fore Street, lige bag krydset af London Wall og Moorgate.

Det med sulten fik de snart gjort kaal paa, da de satte en kartoffel paa bordet, som ville faa baade Oluf og Gertrud Sand til at goere store oejne. Joesses, hvor var jeg bare maet i mange timer. Det viste sig senere at vaere ret heldigt at jeg saadan var blevet foraedt til middag, da jeg endte med en sen finish i aften og kunne have spist fordoeren, da jeg kom hjem.
Jeg elsker at blandt alle de smaa fancy og dyre sandwich barer rundt omkring i the City kan man stadig faa noget godt solidt foede, naar det er det man traenger til. Det er ikke billigt, men det er der saa at sige ingenting der er i the City, men dog er det noget mere tilfredsstillende end en sandwich. :)

4 kommentarer:

Helle K. sagde ...

Er det bønner, der er ovenpå kartoflen????

Anonym sagde ...

Ha ha! Jeg ved slet ikke om jeg skal skrive 'slurp' eller 'hvordan kunne du goere det' :-)

Lene sagde ...

Udover bogen med gode vandreture i London, så synes jeg også du skal skrive bogen om små dejlige frokoststeder :-)

Tina - omme i London sagde ...

Helle - det er et styks jacket potato with cheese and beans - saa ja.
Fisker - SLURP :)
Lene - tak for tilliden, men det faar jeg sgi da aldrig gjort. Jeg noejes vidst med bloggen. :)