26 december 2011

Restemad

Efter fredagens gaestebud var der som saedvanligt en del madrester. Jeg har efterhaanden faaet laert at lave mad til to, men naar jeg laver mad til mange, saa laver jeg mad til RIGTIG mange. Jeg kunne garanteret noejes med halv portion, men det lykkes bare aldrig!

Flaeskestegsresterne blev skaaret i stykker og frosset til nem hverdagssmiddethelepaapandenmad, mens anderesterne delvist blev indtaget loerdag og nu staar vi saa med de sidste rester i dag. Jeg ville lige tjekke paa internettet, inden jeg lavede min egen version, om nogen maaske laa inde med en spaendende opskrift paa anderester.


Der var et par forslag at finde paa SOL og kunne ikke lade vaere med at traekke paa smilebaandet, da jeg saa hvornaar forslagene var fra. Jep - samme dag, (ca.) samme tid, bare for seks aar siden. :)

Forslagene gik ud paa at spise resterne kolde. Jeg smider dem lige paa panden - det synes jeg altsaa er at foretraekke, for vi har ikke tanker til rugbroed!

3 kommentarer:

FruE sagde ...

Rester er gode og de får ofte en rigtig god smag. Her fik manden de sidste juleaftensrester og selv spiste jeg 3 spejlæg uden noget. Underligt, men det var lige det jeg havde lyst til :-)

Ha' en dejlig aften.

Tina - omme i London sagde ...

FruE - den tanke forstaar jeg helt 100%, for normalt er det nemlig mig der har det saadan. :)

AagePK sagde ...

Her i huset var der rigeligt med tilbehør, så det var brasede kartofler, også de brune, plus rødkål og herlig sovs med andepillekød. OG ris a la mande. !. juledag stod traditionen tro på kogt røget skinke med grønærter. OG ris a la mande!
Havde der ikke været rødkål eller kartofler, kunne jeg godt lave lidt kinesisk sursød sovs, og lidt smuttede mandler, til andekøddet. Og vandkastanjer og bønnespirer og bambusskud. OG ris a la mande!