23 december 2011

Middagspause

Der er nok at se til i en lille husholdning, som tror den er stor! Indtil videre tror jeg nok vi bliver 12, men det kan ogsaa godt vaere det er 13, eller 9. Saadan noget kan man ikke helt regne med i denne del af familien, men jeg har - efter mange aars taenders gnislen - laert at tage det stille og roligt; lave mad nok til et par stykker ekstra og hvile i tanken at maden nok skal finde ben at gaa paa.


Koedet er godt paa vej til at vaere faerdig og maatte kun lige afbrydes en times tid af en kage der lige skulle bages midt i det hele. Hmmm... det kan da godt vaere man skulle faa noget glasur haeldt paa den, nu den er kold! 


Kartoflerne er faerdige til bruning og jeg spekulerer stadig over hvor mange der mon skal skraelles til almindelig kogning? Der er mindst to der ikke har smagt brunede kartofler foer og det kan man altsaa ikke regne med folk bryder sig om.


Kirsebaerrene, som jeg var paa nippet til at glemme at koebe er parate til at blive lavet til kirsebaersovs og roedkaalen er paa vej i gryden. I aar bliver den hjemmelavet per Arla metoden, saadan ca. for jeg har ikke sanset at faa skaffet en spandfuld fra DK.


Lige nu holder jeg middagspause med en skaal risengroed, jeg havde nemlig med vilje lavet rigeligt, saa jeg kunne snuppe en skaalfuld til frokost. Naah, det var det med det mad der skulle laves!

3 kommentarer:

KirstenK sagde ...

Ah...det bedste ved jule er nærmest risengrøden med smørklat og kanelsukker...glædelig jul til jer alle "deromme i London"

FUUR. sagde ...

Vi har fejret "barnet" i aften,
vi var "kun" 13. pers. om bordet.
Vi fejrede nok mest at de tre fra "udkantsdanmark" Frederiksværk er her på gennemrejse.
Deres juleaften tilbringes i Vendsyssel.
TILLYKKE med det store barn!

Tina - omme i London sagde ...

Kirsten - tak i lige maade og ja, det er ogsaa noget af det bedste jeg ved. :)

Moar - hun takker for pakker og det goer vi ogsaa. :)