30 december 2011

En tur til det nye hus - del 2...

Vi haaber paa at nytaarsaftenskal tilbringes hos et hold venner, som vi ikke naaede at se inden jul og som vi derfor ikke har faaet afleveret julegaver til. Det er saadan set meget fikst, efter som de indtil i eftermiddags ikke var koebt endnu...

Da jeg ankom til Lewisham ringede jeg lige til min elskede for at hoere om jeg evt. havde tid til at koebe et par julegaver inden han forventede mig og det havde jeg saa. Jeg gik en tur ind i indkoebscenteret, for lige at smutte i Marks & Sparks og var naesten ikke inden for doeren, foer jeg blev distraheret, for hvad skuede mit oeje - en TIGER butik


Der er da ingen graenser for hvor mange ting man naesten ikke kan leve uden og mit liv er nu blevet beriget med en haandfuld paddehatte og jeg ved lige praecis hvor de skal staa. Faktisk kan jeg lige umiddelbart komme i tanker om mindst tre forskellige steder de kan staa. :)


Tiger butikken i Croydon plejede at have spejderhagl, men dem fandt jeg nu ingen spor af i Lewisham butikken. Til gengaeld fandt jeg en nuttet lille daase danske smaakager, som bliver en lille vaertindegave i morgen aften. :)


Stearinlys og servietafdelingen noejedes jeg med bare at savle over, for mon ikke de har i sinde at have saadan en afdeling altid? Nu behoeves jeg ikke laengere at koebe engros i Ikea, jeg kan bare gaa i Tiger og koebe det jeg skal bruge. :)


Sidst, men ikke mindst, var der kunst paa hylderne. Vestkystens svar paa "Braegende elg ved skovsoe". Jeg foelte mig da helt hjemme!

7 kommentarer:

FUUR. sagde ...

Bare lige til alles orientering,
og til din, mus, fiskeren, har vi ikke i huset her på øen.
Heller ingen brægende elg ved skovsø,kun skovsøen.
Jeg er dog med, i din tankegang.

Donald sagde ...

De butikker er gode til at fortælle folk, hvad man absolut har brug for NU! Og heldigvis er det til at betale :)

Har de også lidt ældre video-film hos jer? Her har de faktisk gode videofilm og somme tider også interessante tilbud på CD indspilninger af klassisk musik!

Donald sagde ...

Hov, den fisker kender jeg! Det er vistnok inspireret af et eller flere af Skagensmaleren Michael Anchers billeder, og man føler sig helt hjemme, når man støder på dette billede :)

AagePK sagde ...

Fuur: til gengæld har I en gæv færgemand, og et internationalt paradis, såvidt jeres nye hollandske beboere står til troende.

Tina - omme i London sagde ...

Moar - med saa smuk en skovsoe kan jeg sagtens se en lille elg for mit indre oeje. ;)

Donald - ingen videofilm, men jeg saa der var nogle CDer, bare ikke hvad de var, men mon ikke jeg drysser derned igen. :)

Jeg kan faktisk rigtig godt lide det billede, ogsaa model Tigerbutik, men jeg er ikke helt sikker paa min elskede ikke ville synes den var lige kitsch nok til hans smag. :)

Aage - :) Fur ER verdens navle, det maa du forstaa. Hvem af faergemaendene m/k kender du monstro? :)

FUUR. sagde ...

AagePK vi har mange gæve færgemænd, en dejlig ø, og efterhånden en del ny Fuurboere, ikke kun hollændere, heldigvis er der mange andre, der finder til vores lille ø.
Det er dejligt med lys i vinduerne, hele året.
Til din orientering Tina,
det var Bjarne der var på TV.
Jeg tror det er der AagePK, har sin viden fra!

AagePK sagde ...

Det er nemlig rigtigt, Fuur, jeg prøver jo at følge med, også på tv. Men jeg har da for et par år siden været på øen, og har gode billeder derfra.
Og så samler jeg på positiv omtale af bl.a. steder lidt fra Alfarvej, lige som Jan Gintberg. Vi har det jo ikke altid helt så surt, som vi nogle gange tenderer til at gøre det til.
Godt Nytår, hver især, her som hisset!