26 december 2011

Juledag i familiens skoed

Juledagen startede i et adstadigt tempo, akkurat som vi allerhelst vil det. Naar man ikke har smaa boern kan man jo blive liggende lige saa laenge som man lyster. Min elskede havde lovet at hente David klokken et, saa ingen grund til at saette vaekkeuret.


Jeg havde ikke faaet pakket min nissehat, som jeg gerne ville have paa til juledag, da vi pakkede vores hus ned for tre maaneder siden, men jeg havde set paa Facebook hvordan man klarer saadan en mangel og i loebet af nul komma ingenting havde jeg nissehuer paa alle ti fingre. 


Da vi naaede frem til min svoger var der heftig aktivitet i koekkenet. Fruen i huset havde sat nogle rosenkaal i haven i sommer og endelig skulle de slagtes. Vi kan konstatere at vi synes det er en meget god ide at hun goer det igen til naeste aar!


Vi aad og vi drak, ih du milde. Kalkun, flaeskesteg OG oksesteg kom paa bordet, med baade rosenkaal, guleroedder og ovnristede kartofler og efter vi havde fyldt vommen med saadan en omgang var det paa tide at lade soennen i huset lege pyroman med vores Christmas pudding. Bebsen kiggede med store oejne, da maden pludselig stod i flammer; det er nok heldigt nok at hun helst vil have is! :)


I aar havde vi skaaret ned paa den store gaveregn som en juledag med en 12-14 personer om bordet gerne giver og alle vi voksne i forsamlingen havde faaet tildelt en person som vi skulle koebe en gave til. Den tradition er hermed indfoert for alle over 18 i familien (dvs alle saa naer som 1!) for joesses, som var det da nemt!

Bebsen havde dog vaeret paa sin handel og havde koebt en lille gave til hver af Grandad og Bedstemor. Man maa sige barnet er fremmeligt. Hun er ikke fyldt 2 endnu og allerede er hun nede paa kun en stavefejl - paa dansk! :)


Dem under 18 havde vi lov at koebe gaver til og det var der en lille skiderik der kunne lide. Uncle havde fundet disse smaa skoenne stoevler til froekenen og de var knap ude af papiret inden hjemmeskoene var blevet smidt og stoevlerne var paa foedderne. "Hot" sagde hun efter lidt tid og saa var det paa tide at aabne pakken fra aunty...


Aunty havde ogsaa vaeret paa fodtoejsindkoeb til den lille Imelda og de roede sko var mindst lige saa stor en succes som stoevlerne. Det kan jeg godt forstaa! Foraeldrene havde frabedt sig legesager, da Bebsen har mindst lige saa meget som alle andre boern og leger med lige saa stort (laes: lille!) et udvalg af alle de ting som alle andre boern.


Klokken blev mange inden vi gik hjem, saadan en dag skal altsaa straekkes saa lang som den kan blive. :)

4 kommentarer:

Irene sagde ...

Fat nails! Really fat!

Og Bebsen er bare den sødeste bebs i hele verden, som hun kan skrive. Smelt!

Sylvia sagde ...

Kjære Tina
Du har hatt en flott julefeiring sammen med familien, ser jeg. med masse god mat. Tenk at rosenkål gror på stamme og ikke i en frysepose!!! hi hi
Og den flotte puddingen som står i full fyr. Den smaker nok godt!
En grei måte å gi presanger på, synes jeg dere har. Er man en stor familie, kan det fort bli dyrt. Og de fleste voksne har jo alt!!!
Sko er alltid en HIT hos små barn. Mine foreldre forteller mag ar jeg sov med mine første støvler på. Jeg ville absolutt ikke ha dem av!
Må du nyte resten av julen også. Juleklem fra meg.

Sylvia sagde ...

.........uten å ha drikket en dråpe alkohol i dag, har jeg flere feil enn bebisen!! Ja ja.....

Tina - omme i London sagde ...

Irene - :)

Sylvia - LOL, er du helt sikker paa du ikke har vaeret paa flasken? :)