30 december 2011

En tur til det nye hus - i tre dele

Et hjem er ikke et hjem, uden billeder paa vaeggen. Den slags billeder man typisk fandt paa de danske hjems vaegge, da jeg var barn, kalder vi i vores familie for "Braegende elg ved skovsoe". Der skal ikke meget fantasi til at forestille sig motivet... At faenomenet saa har bredt sig til at daekke ethvert maleri er en helt anden sag!


I dag havde jeg aller naadigst faaet lov at besoege mit nye hjem paa vejen hjem fra arbejde (mere om det i en anden post). Jeg stod af ved Lewisham station, som forhaabentlig snart bliver min nye hjemmestation. Under stationen flyder "Quaggy river", som er en af de mange smaa floder, der ender i Themsen, denne skal dog igennem en anden flod, inden den naar saa langt.

Til trods for det regnede i stride stroemme kunne jeg ikke modstaa fristelsen til at stoppe et oejeblik og nyde synet af vand. Ok, saa det er ikke Limfjorden, men lidt har vel ogsaa ret og desuden var der graffiti paa muren langs floden der skulle studeres.


Minsandten om ikke Quaggy River er i besiddelse af sin egen braegende elg ved skovsoe. Fedt, der skal vi nok blive glade for at bo!

4 kommentarer:

@ sagde ...

He he, hvor er det cool!
Tillykke med jeres helt egen brægende hjort i nabolaget! Godt nytår Tina - glæder mig til at se hvad det nye år bringer på din blog...
Kh. Liv

Tina - omme i London sagde ...

Liv - ja, den er jeg ogsaa lidt vild med. Godt nytaar til dig og dine ogsaa.

Dorthe sagde ...

GENIALT fundet på alligevel.

Tina - omme i London sagde ...

Dorthe - meget. :)