29 oktober 2008

Det synes jeg godt nok er smart

Jeg var et smut hos vores doktor i aftes, da han havde lovet mig at give mig en henvisning til sygehuset. Jeg fejler ingenting, har bare et lille irriterende problem jeg lige skal have ordnet og saa skal der en henvisning til. Henvisningssystemet har taget en helt ny retning, som jeg er ret imponeret over. Paa sygehuset haenger der altid sedler paa afdelingernes opslagstavler, hvor de viser hvor mange folk der ikke har overholdt deres aftale. Det spilder en uhyggelig masse tid og penge og betyder at man skal vente urimeligt laenge for at faa en aftale. - Det bliver der nu lavet om paa.

Doktoren trykkede loes paa computeren og endelig spyttede printeren et par sider ud, som jeg fik overrakt. Paa de printede sider havde jeg al den information jeg skal bruge for at bestille en tid hos en sygehusdoktor, enten via telefon (ogsaa muligt paa textphone) eller over internettet. Jeg har lige logget paa og fundet en tid der passer ind i MIN kalender, ikke bare en tilfaeldig dato/tid, som passer ind i sygehusets kalender. Jeg fik en tid til den 7. November - altsaa om bare 10 dage. Normalt tager det 2 maaneder at faa en tid, saa jeg er vildt imponeret.

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Hvor er det smart, Tina!!! Det system må gerne brede sig hertil - for problemet med patienter, der ikke dukker op, er kæmpestort ...

Tina - omme i London sagde ...

Ja ikke? Jeg gaar ud fra at den korte ventetid er direkte forbundet med at jeg nu ikke skal vente paa doktoren sender et brev til sygehuset og de saa skal have sig taget sammen til at give mig en tid, der garanteret ikke passer mig, men som jeg bliver noedt til at tage, for ellers bliver ventetiden endnu laengere. Vi faar se, der bliver vel noget skriven om det i aviserne paa et tidspunkt.