06 oktober 2008

Dagens lunch time vandring

Efter morgenens sindsoprivelser og en del arbejde fra haanden var det tid at gaa ud og fouragere. Min kollega og jeg havde en del ting vi lige skulle have diskuteret, saa vi luskede om til Spitalfields Market, for at aflaegge Leon et besoeg.

Jeg var ganske fristet, men modstod fristelsen til at snuppe en chocolate brownie med mit ellers saa sunde foedevalg. Jeg kunne dog ikke modstaa fristelsen til at snuppe et billede af kagedaasen. Jeg elsker simpelthen deres "shabby chic" sydamerikanske/caribbiske stil og ville elske at have lidt tid og mit gode fotografiapparat ved haanden, for der er bare saa mange "photo opportunities".


Ok, saa billedet blev ikke saa godt, men maden var, som altid, fantastisk, sund, let og laekker. Jeg har en lille raekke spisesteder som laver al det mad jeg allerbedst kan lide, men der er ikke altid tid til at besoege dem - og man skal jo ogsaa have lidt variation engang imellem. Vi fik snakket om det vi lige skulle have ordnet og snart var det tid at begynde at taenke paa at vende snuden tilbage til kontoret.

Spitalfields Market har vaeret under renovation i mindst et aar og endelig begynder stedet stille og roligt at tage facon. Der er kommet en del nye fancy pansy spisesteder og jeg er ret sikker paa at mange af boderne ogsaa bliver mere og mere fancy - og indroemmet, stedet traengte haardt til at blive fikset lidt op, men jeg er bange for det kommer til at miste den gamle charme.

Det er foerste gang jeg har set det overdaekkede market helt tomt, saa vi gik lige den vej rundt, saa vi kunne se hvad der foregik. Det ser virkelig maerkeligt ud, men forhaabentlig er der fyldt igen inden jul. Jeg troede egentlig det ville have vaeret faerdigt til sidste jul, men ehmmm... det blev ikke! Naah, vi maatte videre i programmet og drog tilbage til kontoret med god mad i maven.

Ingen kommentarer: