02 oktober 2008

En festlig dag

For en del aar siden var jeg manager for et hold paa en 6-7 soede unge mennesker. Vores hold var ret nyt og tilfaeldigvis var den foerste foedselsdag i loebet af holdets eksistens min. Alle paa vores hold havde lagt £5 hver i en pulje og havde koebt mig nogle skoenne foedselsdagsgaver og et kort, som de alle havde skrevet paa. Det var saa soedt af dem og jeg adopterede lynhurtigt deres initiativ og indfoerte det som en tradition i vores afdeling. Vi var aldrig over 10 personer, saa det var max 9 gange om aaret hver og saa saa lille et beloeb at paa den maade kunne alle vaere med og man endte ikke med en masse skrammel, men med nogle gode gaver for relativt faa penge.

Da jeg skiftede job for snart to aar siden tog jeg traditionen med mig og det er alle i vores afdeling rigtig glade for. I dag var det en af mine kollegers foedselsdag. Hun har kun vaeret i firmaet i ca. 4 maaneder, men hun skulle selvfoelgelig have den samme behandling som alle vi andre faar, saa vi havde samlet de saedvanlige £5 hver sammen og havde handlet og pakket ind til den store guldmedalje. Hun blev bare saa fantastisk glad og tudede og sagde hvor soede vi er. Det er vi da ogsaa, men slet ikke mere end vi har lyst til at vaere og slet ikke mere end hun fortjener. :) Til middag gik vi paa Wagamamas og fik en hurtig skaalfuld mad og et enkelt glas vin til at skaale i og saa aabnede fruen for vandvaerket igen. Sidste aar havde hun haft et helvedes aar og hun var bare saa glad for hun var landet her hos os. Det er vi ogsaa!

Da vi kom tilbage fra lunch stod der en kage paa hvert skrivebord! Det viste sig at der ogsaa var en i en anden afdeling, der havde foedselsdag og i deres afdeling havde de spist kager til den store guldmedalje og var blevet enige om at vi ogsaa skulle have del i kageorgiet. Jeg elsker at have saadan nogle kolleger. Det goer kontoret saa meget skoennere en arbejdsplads, naar folk deler deres glaede - oh, og kagerne er heller ikke et slet traek. :)

3 kommentarer:

anjoe sagde ...

Det lyder smadder hyggeligt, og sikke en fødselsdag Jeres nye kollega fik. Jeg tror næppe, at hendes familie diskede op med noget bedre efter arbejdstid ;-)

Conny sagde ...

Det er da en hel lille solstråle historie,det må være dejlig at kunne gøre kollega så glad.

Tina - omme i London sagde ...

Det var ogsaa bare rigtig hyggeligt og familie har hun ingenting af, og saa synes jeg det er ekstra vigtigt at vi proever paa at goere lidt for hende.