21 oktober 2008

Dagens lunch time vandring

Den anden dag laeste jeg paa Farmers blog om hans tur til Ukraine, hvilket fik mig til at taenke paa en bog jeg laenge har villet laese. Bogen er skrevet af Marina Lewycka og hedder: "A short story of tractors in Ukrainian".

Jeg har lovet mig selv at jeg skal holde op med at koebe saa mange boeger, da jeg jo bare laeser dem en enkelt gang og saa enten lader dem staa og samle stoev paa hylderne eller giver dem vaek, saa kan man jo lige saa godt goere brug af et bibliotek. I dag stoevede jeg bibliotekskortet af og gik et smut om i the Barbican, for at se om de ville laane mig denne vidunderlige bog.

Paa turen gennem the Barbican stoppede jeg lige og trykkede naesen flad mod ejendomsmaeglerens vindue. Den lejlighed jeg oensker mig koster bare £799,000. GULP - jeg bliver lige ved med at spille i lotteriet lidt endnu!

Paa biblioteket var "min" bog enten laant ud eller ikke sat paa plads endnu, saa jeg snuppede lige en anden bog af samme forfatter, nemlig "Two Caravans". Se det er jo noget af det jeg elsker ved biblioteket; man har altid lige en bibliotekar ved haanden, som lige lynhurtigt kan finde noget andet at sende med dig hjem - og saa har det ikke kostet dig en oere!

Paa biblioteket var der en udstilling af en kunstner, der laver billeder med alt muligt skrammel og underlige ting. Billederne er flotte, men de er godt nok dyre! Priserne ligger i £4,000 prisklassen!
Jeg fik ikke lige kunstnerens navn med, men jeg kiggede hurtigt i hendes gaestebog og var lige ved at doe af grin da jeg saa at en havde skrevet saadan noget som: flotte billeder, men droem lige videre med de priser! LOL

Vi gik i cafeteriet og snuppede lidt lunch. Det kan godt betale sig, for som medlem af centeret faar man rabat blandt andet i cafeteriet.

Vejret var saa godt at vi kunne sidde ude i solskinnet og nyde vores mad, mens aender og duer vuggede rundt paa vandet omkring os og springvandene sprang saa det var en fryd.

En dag vinder jeg i det lotteri og saa droener jeg lige om til ejendomsmaegleren og koeber en penthouse suite! - Ja, ja, droemmene koster jo ingenting - heldigvis. :)

3 kommentarer:

Anonym sagde ...

Jeg HAR lagt billet ind på gæsteværelset, sådan ret permanent, OK? OK!

Tina - omme i London sagde ...

Det er bare en aftale. Du kan ogsaa sagtens faa lov til at give lidt til indskuddet (skal bare bruge en 5-6 millioner... - altsaa pund!)

Nille sagde ...

Jeg har læst den om traktorerne - ret godt grin indimellem! Man kan virkelig se de personnager for sig - http://nilleslitteratur.blogspot.com/2007/11/short-history-of-tractors-in-ukrainian.html

Jeg har ikke læst hendes anden roman, så jeg er spændt på at se, hvad du synes om den!

Hvis jeg dog bare kunne følge dit råd - for som regel bliver de kun læst en gang... men jeg kan jo ikke få engelske bøger på biblioteket og så er der mange andre undskyldninger også :-D