23 marts 2007

Saa ankom den endelig!

FEDT, endelig lykkedes det at faa det hvide flydende guld leveret igen!

Der findes intet bedre end en paalidelig milk man. Frisk maelk hver morgen burde vaere en menneskeret.

I 1985 moedte jeg min foerste pint maelk paa doertrinnet og jeg broed mig slet ikke om tanken. Jeg var opdraget paa homepasteurigenisteriliseret maelk i poser og syntes ikke at maelk kunne serveres paa anden vis. Det tog mig lang tid at vaenne mig til kartonmaelk, da jeg syntes det smagte af karton!

Maelk leveret paa flaske var jeg bange for ikke var rent, mens det aldrig slog mig at vi i DK koebte baade sodavand og oel, der var solgt paa genbrugsflasker ogsaa...

Forresten, hvad er forskellen paa organisk og ehmmm... normal maelk, ud over at organisk maelk ikke er serveret i genbrugsflasker? - Jeg holder mig til glasvarieteten, indtil videre.

4 kommentarer:

Anonym sagde ...

Organic milk er vel det, vi herovre i Jylland kalder økologisk mælk?

Tina - omme i London sagde ...

Jeg er ikke helt sikker paa det. Jeg har en fornemmelse af jeg engang kom til at oversaette med det forkerte ord og saa fik en svada om forskellen paa organisk og oekologisk maelk; jeg er bare kommet til at glemme forklaringen!

Anonym sagde ...

organisk er det samme som økologisk, og herovre vestpå fåes det da også på glas...
Go' søndag :-)

Tina - omme i London sagde ...

Sofie - tak for forklaringen og velkommen til. Det er alt for laenge siden! Go ehmmm... Mandag til dig. (",)
Mht flaskemaelken, saa ser det ud til vores oekologiske leverandoer lige skal have det laert foer de kommer til at levere til mig!